2010. október 25-én a Parlament elfogadta a Belügyminisztérium törvénymódosításó javaslatát, mely lehetővé teszi a helyi önkormányzatoknak, hogy szabálysértéssé nyilvánítsanak minden olyan köztéri tevékenységet, amelyet a törvény nem nevesít. Noha a civil nyomás hatására azóta kikerült a törvénymódosítás indoklásából, a törvénymódosítás első megjelenésekor a minisztérium célja a hajléktalan emberek közterekről való eltávolítása volt.
Mivel a törvényjavaslat szellemiségében tekintve nem változott, A Város Mindenkié levélben fordul Schmitt Pálhoz, melyben arra kéri a Köztársasági Elnököt, hogy ne írja alá a törvénymódosítást, hanem küldje vissza az Országgyűlésnek további megfontolásra.
A Város Mindenkié levele a Köztársasági Elnöknek.
Előzmények:
* A Város Mindenkié beadványa az Ombudsmannak.
* A Város Mindenkié csoport, a Társaság a Szabadságjogokért és a Tizek Tanácsa levele az Országgyűlés Ifjúsági, szociális, családügyi és lakhatási bizottságának (2010. oktőber 20).
* A Város Mindenkié csoport, a Társaság a Szabadságjogokért és a Tizek Tanácsa levele az Országgyűlés Alkotmányügyi, igazságügyi és ügyrendi bizottságának (2010. október 20).
* Kormányhatározat a hajléktalan-ellátás fejlesztéséről és az utcai hajléktalanság csökkentéséről (2010. október 19).
* A Város Mindenkié tiltakozó akciója a Parlamentben 2010. október 19-én.
* A Város Mindenkié beszámolója az Országgyűlés Ifjúsági, szociális és családügyi bizottságának Lakhatási albizottságában (2010. október 18).
* Az LMP módosító javaslata.
* A Város Mindenkié tüntetése a Belügyminisztérium épülete előtt 2010. szeptember 21-én.
* A TASZ véleménye a törvénymódosítással szemben.
* A Habitat for Humanity állásfoglalása a törvénymódosítás elllen.
* A FEANTSA tiltakozása a törvénymódosítás ellen.
* A Város Mindenkié online véleményezési kampánya a Belügyminisztérium törvénymódosítása ellen (2010 szeptember).