A Város Mindenkié csoport és Dr. Szél Bernadett (LMP) országgyűlési képviselő 2016. áprilisában közös törvényjavaslattal kezdeményezi, hogy az országgyűlés helyezze hatályon kívül a szabálysértési törvény közterületen való életvitelszerű tartózkodást büntetésére vonatkozó tényállását. A törvényjavaslat célja, hogy megszűnjön a közterületen tartózkodó hajléktalan emberek hatósági zaklatásának lehetősége. Kérjük, támogasd a törvénymódosítást azzal, hogy írsz az országgyűlési képviselőknek és arra kéred őket, hogy szavazzanak a szabálysértési törvény módosítására.
A levél szövege - amely szabadon módosítható - innen letölthető, illetve alább megtalálható.
Az országgyűlési képviselők elérhetősége innen letölthető
Kérjük, ha írsz nekik levelet, minket is értesíts róla úgy, hogy nekünk is küldesz egy másolatot a levélből (avarosmindenkie@gmail.com).
#uldozeshelyettotthonokat
Tisztelt…………………………..Országgyűlési Képviselő!
A Város Mindenkié csoport és Dr. Szél Bernadett (LMP) országgyűlési képviselő áprilisban közös törvényjavaslattal kezdeményezi, hogy az országgyűlés helyezze hatályon kívül a szabálysértési törvény közterületen való életvitelszerű tartózkodást büntetésére vonatkozó tényállását. A törvényjavaslat célja, hogy megszűnjön a közterületen tartózkodó hajléktalan emberek hatósági zaklatásának lehetősége.
Kérem, szavazzon igennel a törvényjavaslatra, ha Ön is egyetért velünk az alábbiakban:
1. A tömeges hajléktalanság kérdésének megoldására nem a közterületen élő hajléktalan emberek kriminalizálása jelenti a megoldást;
2. A hajléktalanság büntetése az Alkotmánybíróság 38/2012. (XI. 14.) határozatával egybehangzóan alapvető jogokat sértő embertelen gyakorlat:
„önmagában az, hogy valaki a közterületen éli az életét mások jogát nem sérti, kárt nem okoz, a közterület rendeltetésszerű használatát, a közrendet nem veszélyezteti”, így „sem a hajléktalanoknak a közterületekről való eltávolítása, sem a szociális ellátások igénybevételére való ösztönzése nem tekinthető olyan legitim, alkotmányos indoknak, amely a hajléktalanok közterületen élésének szabálysértéssé nyilvánítását megalapozná.”
3. Felháborító, hogy 2013 októbere óta több, mint 500 esetben indult szabálysértési eljárás hajléktalan emberek ellen, csak azért, mert nincsen hol lakniuk;
4. Kifejezetten veszélyes a hajléktalan emberek hatósági üldözése, ahogyan azt az Alapvető Jogok Biztosa 2015 áprilisi jelentésében is kifejtette:
„a közterület-használattal kapcsolatos intézkedések hatására a tiltott területeken nem lett kevesebb fedél nélküli ember, csak a segítségnyújtók kevésbé találják meg őket, így a konkrét életveszélyes helyzeteknek való kitettségük nagyobb”.
5. Elpazarolt, rosszul felhasznált pénz az összesen legalább 284.460.000.- Ft, amit az állam a hajléktalan emberek hatósági üldözésére fordított a tényállás 2013-as hatályba lépését követően.
A törvényjavaslat megszavazásán kívül, kérem, hogy munkája során fordítson kiemelt figyelmet a hajléktalanság megelőzésére, a hajléktalan emberek megfelelő színvonalú ellátására, a hajléktalan emberek lakhatásának támogatására, valamint az egységes lakáspolitika kialakítására irányuló állami intézkedések meghozatalára, illetve azok támogatására.
A törvényjavaslat linkjét itt találja.
…………, 2016. ………………..
Tisztelettel: