Rólunk

A Város Mindenkié

A Város Mindenkié csoport olyan hajléktalan, hajléktalanságot megtapasztalt és lakásszegénységben élő aktivistákból és szövetségeseikből áll, akik tenni akarnak egy egyenlőségen alapuló és igazságos társadalomért. Célunk, hogy kiálljunk a hajléktalan emberek méltóságáért és küzdjünk a lakhatáshoz való jogért.

A szervezet minden tevékenységében – a döntéshozástól az akciók szervezéséig – a hajléktalan és lakásszegénységben élő emberek vezető szerepet játszanak.

Email: avarosmindenkie@gmail.com

Feliratkozás a hírlevélre: írj egy emailt nekünk "hírlevél" tárggyal

Feliratkozás önkéntesnek: írj egy emailt nekünk "önkéntes" tárggyal

Telefon: Udvarhelyi Tessza (06 20 381 8996)

A Város Mindenkié Budapest képei 2016 júliusig
A Város Mindenkié Budapesti fotói 2016 augusztustól
A Város Mindenkié Pécs képei
Videók
Youtube csatorna

Facebook

Címkék

13. kerület (5) 2. kerület (1) adomány (18) alkotmányos jogok (13) alternatív köztársasági elnök (5) Ausztria (3) avm akadémia (94) avm film (4) Belgium (5) belügyminisztérium (2) belváros (8) beszámoló (388) beszélgetés (82) bíróság (48) BKV (1) börtönszálló (13) börtön helyett lakhatást (3) Brazília (1) budapest pride (9) Bulgária (1) Csehország (8) csepel (15) Dánia (2) debrecen (3) Dél-Afrika (13) demokratikus koalíció (3) deutsch (5) díj (5) diszkrimináció (61) Dunakeszi (1) dzsentrifikáció (8) egészségügy (3) Egyenlő Bánásmód Hatóság (12) Egyesült Államok (23) Együtt (1) együtt a lakhatásunkért (4) életvitelszerű lakhatás közterületen (306) élőlánc (32) elsőként lakhatás (33) elvonulás (18) emmi (2) english (93) ensz (10) érdekvédelem (413) erzsébetváros (1) esemény (301) espanol (2) étel (5) európai lakhatási hálózat (9) európai unió (19) fagyhalál (6) feantsa (11) fedél nélkül (9) ferencváros (52) FocusE15 (1) fogyatékkal élők (10) food not bombs (1) fotózás és aktivizmus (3) főváros (79) francais (4) franciaország (11) goldenblog (2) Görögország (2) guberálás (4) gyermekelvétel (48) gyógyszergyári út (8) győzelem (26) habitat for humanity (12) hajléktalan ellátás (126) halottak napja (5) HaNEM (84) hatósági zaklatás (23) házfoglalás (25) hegyvidék (4) helsinki bizottság (1) Hollandia (1) hős utca (6) humán platform (9) igazoltatás (28) India (1) Írország (4) Japán (2) járókelő (1) jogi kisokos (4) józsefváros (83) józsef attila (2) karácsony (14) kassák múzeum (5) kecskemét (2) kék (2) kenyszi (17) képzés (42) kilakoltatás (137) kisokos (3) kispest (10) kőbánya (51) koldulás (3) költészet (26) konferencia (34) koppány utca (10) köszönet (16) közélet iskolája (1) közérdekű adatigénylés (20) közmunkás mozgalom (1) közösség (81) köztér (81) közterület felügyelet (8) kunyhóbontás (126) lakcím (43) lakhatás (304) lakhatáshoz való jog (25) lakhatási platform (2) lakhatási válság (40) lakok (1) lélek program (2) Lengyelország (4) lmbtq (12) lmp (16) lomtanalítás (1) március 15 (2) média (182) megemlékezés (21) megoldás (36) menekültek (15) menet a lakhatáshoz való jogért (8) menhely alapítvány (3) mentők (15) migszol (11) Miskolc (5) mszp (1) munkaügy (5) művészet (25) muzsikus rádió (150) Nagy Britannia (6) NANE (3) Németország (8) nemzetközi (170) nemzetközi dokumentumok (12) nigéria (1) noszlopy utca (6) nyílt levél (83) nyíregyháza (1) október 23 (8) Olaszország (1) ombudsman (13) önkéntesség (14) pápa (5) Párbeszéd Magyarországért (1) parlament (6) Pécs (21) Pesterzsébet (1) picture the homeless (8) polgári engedetlenség (44) portrék (57) Portugália (2) portugues (2) Rákosmente (7) Rákospalota (5) rehab cm (1) rendhagyó osztályfőnöki óra (22) rendőrség (49) részvételi akciókutatás (29) romák (7) Románia (2) sajókaza (2) Schlauch-progam (6) segély (10) sherwood (19) Sierra Leone (3) Spanyolország (1) Svédország (1) szeged (1) szegénységellenes hálózat (3) szégyenkordon (6) székesfehérvár (3) szemüveg (9) Szenegál (1) Szlovákia (1) Szlovénia (2) szociális bérlakás (3) szociális építőtábor (8) szociális munka (12) szociális temetés (1) szolidaritás (110) születésnap (16) támogatás (20) tapasztalati szakértő (7) tasz (16) tek (2) terebesi erdő (28) Terézváros (1) Thaiföld (2) Törökország (2) Törökszentmiklós (1) tüntetés (162) újbuda (11) újpest (9) üres házak (79) utcajogász (33) Utcáról lakásba egyesület (7) utca és jog (37) vác (1) Vajdahunyad utca (3) választások (34) vallás (6) van esély (1) városhoz való jog (9) vaskapu utca (2) Veresegyház (1) videó (191) wc (38) XV. kerület (1) zöld pók (1) zugló (39) Címkefelhő

Friss topikok

"Képtelenség ennyiből albérletet találni, és mellette meg is élni"

Jelenleg Ercsiben lakom önkormányzati lakásban, határozott idejű bérleti szerződés alapján. Az önkormányzattól májusban kaptam egy értesítés, amely szerint július végéig ki kell költöznöm a lakásból, mert a bérleti szerződés meghosszabbítására nincs lehetőség.

mate_laszlo.JPG

Annak jogszerűségét, hogy a szerződést nem hosszabbítják meg, nem vitatom, hiszen határozott időre szól. Azonban kértem, hogy méltányosságból hosszabbítson addig az önkormányzat, amíg az ingatlannal ténylegesen rendelkezni tud. Ez ugyanis egy 6 lakásos lakóingatlan, a bérlők között van olyan, akinek csak jövő évben jár le a szerződése, tehát addig a házat sem értékesíteni, sem lebontani nem tudja az önkormányzat. Kérelmemben megírtam a polgármesternek, hogy két kiskorú gyermekemet egyedül nevelem minimálbérből, így nagy segítséget jelentene számomra, ha még jövő évig maradhatnék a lakásban. Kértem továbbá, hogy önkormányzati bérlakás vagy szociális bérlakás igénylésének lehetőségéről is tájékoztassanak.

Két gyermekem közül a nagyobbik 14 éves, az általános iskolát most fejezte be, budapesti középiskolában szeretném tovább taníttatni, kisebbik gyermekem pedig 10 éves, Ercsiben jár általános iskolába. Én Budapesten dolgozom, minden hétköznap hajnalban indulok munkába. Kb. 120 ezer Forintot kapok kézhez túlórákkal és családi adókedvezménnyel. Ez a kereset a jelenlegi lakásbérlet mellett szűkösen ugyan, de elégséges ahhoz, hogy gyermekeimmel megéljünk (hozzátéve azt, hogy lehetőség szerint magamon spórolok, hogy a gyerekeknek mindent megadhassak).

Piaci alapon lakást bérelni viszont már nem elég ez a jövedelem, képtelenség ennyiből albérletet találni, és mellette meg is élni.

Levelemre a polgármester úr postafordultával válaszolt is. Meglehetős cinizmussal leírta, hogy van még másfél hónap a szerződés lejártáig, és a nyár a legmegfelelőbb az új lakás felkutatásához, valamint megosztotta azon gondolatát, hogy a helyzetem július után sem fog szerinte változni, így most sem kisebb a lakás megtalálásának esélye, mint később lesz. Látható, hogy a polgármester úr fel sem tudja fogni, hogy a méltányossági kérelmem teljesítése nekem egyéves túlélést jelentene, amíg együtt lehetek a gyerekekkel.

Természetesen az önkormányzati lakás igénylésére vonatkozó tájékoztatást nem adta meg, azt írta, hogy tájékoztatni fog, majd ugyanabban a mondatban (nekem úgy tűnt) ismét cinikusan sok sikert kívánt egy alkalmas lakás felkutatásához!

Higgyék el, hogy próbálkoztam már sokfelé lakáskereséssel, a lehetséges és elérhető verziókat számba vettem, azonban az anyagi lehetőségeim miatt mindenütt sikertelenül jártam.

Nagy az esélyem arra, hogy a bérleti szerződés lejárta után kilakoltatnak, mert nem tudunk hová költözni. Nem magamat féltem, mert én egy ágybérletben vagy munkásszállón is meg tudnám húzni magam, de a két gyermekemtől nem szeretnék elszakadni. Márpedig ha kilakoltatnak, nagy valószínűséggel állami gondozásba kerülnének. Olyan rokonom, akinél hárman ellakhatnánk, nincs. Ha valaki olcsó albérletet tudna ajánlani Ercsiben (esetleg Budapesten), azt örömmel venném.

Kapcsolat: avarosmindenkie@gmail.com

2017.07.07. 10:07 • 71 komment Címkék: lakhatási válság

A bejegyzés trackback címe:

http://avarosmindenkie.blog.hu/api/trackback/id/tr6012646947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Stakmann 2017.07.08. 18:41:45

Szerintem építsünk egy stadiont

nemecsekerno_007 2017.07.08. 18:44:07

- Budapesten már megvalósult az Eu-s jóléti modell már ha az ingatlanárakat nézzük.

- van akiknek a fizetésében is megvalósult.

- Budapesten és Nyugat-Mo.-on kívül elég sok helyen már régóta hasonló a helyzet.

- Egy kisebb településen még az is tetézi ezt, hogy a házad, akkora kerttel aminek nem látszik a vége kb. 2 millió-t ér.

- Ilyen torz a magyar gazdaság térbeli szerkezete. több figyelem és pénz kéne az ország elmaradottabb részeinek.

agarik 2017.07.08. 19:19:08

Pfff, miért nem tetszik többet dolgozni? Az átlagkereset 300,000 forint. Nem igaz hogy nem tud kijönni belőle!

Visceroid 2017.07.08. 19:50:58

@agarik: Áá, az a minimum. Meg manapság az átlagmelós már jobban keres mint a topmánágerek. 400-500 e forint között mozog a bérük. És nagy a munkaerőhiány is, a munkáltatók könyörögnek, hogy fogadják el a pénzüket.

Komolyabbra fordítva a szót, botrány ez az ország.

jolka40 2017.07.08. 20:59:50

Botrány? Erős és büszke!

DocBulywood 2017.07.08. 22:12:34

Azt nem értem, h Hamburgba mennek tüntizni, balhézni, verekedni a rendőrökkel a kapitalizmus ellen a tömegek, aki láthatóan nem az utcán koldulnak. De ki tudja?

Itthon pedig - nem a posztoló az egyetlen - aki ilyen cipőben jár, nos, itthon is vannak tömegek, de csak a töküket vakarják.

Hagyják/ták, hogy:
- bedarálják a 3.000mrd nyugdíjvagyont
- a megkérdezésük - szavazás - nélkül nyakra-főre építik a stadionokat
- nyakra-főre nyúlják le az EU-s támogatásokat - pl turistaház építése, csak éppen turistákat nem fogad
- a vizes VB-re 100 és 100 milliárdok kukába - zsebekbe - dobálása.

Miért nem gyújtjátok rá a Parlamentet a mocskokra, akik ezt tették az országgal?
Miért csak sopánkodtok?

Bezzeg b+ 2006-ban fel tudtátok gyújtani a TV székházat, törni-zúzni az Andrássy úton - ja nem ti, azokat FIZETTÉK.

Titeket nem fizetnek, csak nyavalyogtok.

Megérdemlitek!

marczy 2017.07.08. 22:43:06

Az átlagkereset egy nagy büdös lószar, nem mutat meg semmit. Mert benne van a topmenedzser is és a közmunkás is. A csúcsfizetések rendesen fel tudják húzni, azok ugyanis sokszorosai Átlag Józsi jövedelmének. A MEDIÁNjövedelmet kellene nézni, az többet mutat meg abból, hogy Átlag Józsinak mennyiből kell megélnie. És akkor már nem ilyen rózsás a kép! Egy nagyon egyenlőtlen társadalomban az átlag bőven lehet magas úgy is, hogy a jónép meg nyomorog.

Mosolyogj!-nekem bejött. 2017.07.09. 01:43:43

Amikor én fiatal voltam (30 éve) az volt a szokás, hogy eltartási szerződést kötöttünk lakásért. Én így szereztem az első panel garzonomat. Mostam, vasaltam, takarítottam, bevásároltam, öregasszonyt fürdettem (szerencsére magának főzött).
Ma már nincs ilyen lehetőség? Csak frankhitelben eladósodni, meg albérletezni?

karandash 2017.07.09. 02:09:16

Nem Magyarisztánban élek már, de öröm látni azt, hogy akkora már a jólét, hogy a magyar ingatlanárak elérték a fejlett országokéit.

A budai várban a kerületi polgármester haverjai, rokonai fillérekért vettek, béreltek lakásokat. Egyszerű a megoldás: keressen egy befolyásos politikus rokont a posztoló.

Magyarország tényleg katasztrófa.

Laci A Lakli 2017.07.09. 02:12:49

Minden tiszteletem a szerzőé, aki minimálbér mellett szeretne két gyereket felnevelni. Azonban ebben az esetben el kéne gondolkoznia, hogyha valóban minimálbéren dolgozik, akkor talán egy vidéki összeszerelő üzem jobb megoldás lenne a számára. Vidéken ugyanis jóval olcsóbbak az albérlet árak és a megélhetés egyéb költségeit sem kell magára vállalnia, mint például a vonat bérlet Ecser és Budapest közt, ha egy vidéki gimnáziumban tanulna a gyereke azonos városban.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 07:13:26

Ilyen a liberalizmus. A kisemberek nélkülöznek, miközben pénzük megy fénysebességgel a brüsszeliták, a sorosoidák, a népnyúzók, a globálkulákok zsebébe, akik aztén ebből mossák fel pezsgővel 35-emeletes jachtjukat.

ddi 2017.07.09. 07:38:33

Mit dolgozik a posztoló? Milyen képzettsége van?
Váltani kellene, csak nézzen körül kicsit.

profiügyfélszolgálat 2017.07.09. 07:39:14

@MaxVal BircaMan HJCD: Ha népnyúzókon Orbánt, Mészárost és maffiózó társait érted, igazad van.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 08:10:10

@Gulyas Agnes:

A 2 ugyanaz. A kapitalizmus a liberalizmus gazdasági rendje, a liberalizmus pedig a kapitalizmus eszmei háttere.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 08:11:27

@profiügyfélszolgálat:

Mészáros vagyona kb. az ezrede Sorosénak, mégis ő lenne a főbűnös?

Orbán pedig az első vezető politikus 1990 óta, aki félénken bár, de harcolni próbál elnyomóink ellen.

Visceroid 2017.07.09. 08:19:39

@MaxVal BircaMan HJCD: "Mészáros vagyona kb. az ezrede Sorosénak, mégis ő lenne a főbűnös?"

Elég szégyen a baloldalra nézve, hogy a fideszes trolloknak már külföldről kell ellenségképet importálniuk, mert itthon nincs kézzelfogható erő, ami szembeszállhatna velük.

moonlight777 2017.07.09. 08:30:21

@Mosolyogj!-nekem bejött.:

Nem, nem nagyon van már ilyen, egyrészt sokkal bizalmatlanabb lett mindenki, hogy ilyenbe bele menjen, másrészt az eltartási ma már szó szorosan anyagi eltartást is jelent. Már nem elég, hogy ellátod, anyagilag is el kell tartanod.... na most ezt a poszt író helyzetében, meg egyébként is az emberek többségének ez lehetetlen.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 09:46:54

@MaxVal BircaMan HJCD: És az illiberalizmus minek az eszmei háttere? A putyini diktatúráé? Na mondjad csak hazaárulókám!

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 09:49:02

@MaxVal BircaMan HJCD: Ilyen a illiberalizmus. A kisemberek nélkülöznek, miközben pénzük megy fénysebességgel Pénztáros Lőrinchez, Matolcsyhoz, a fideszesek zsebébe, akik aztán ebből mossák fel pezsgővel stadionjukat.

Oleg Gontar 2017.07.09. 09:50:37

@karandash: Ez egy marhasag. 3-500 eurotol indul Budapesten egy lakas nyugaton meg 800- tol indul. Videken.

EU zászlót mindenhova! 2017.07.09. 10:26:39

@DocBulywood: Érdekes, a Gyárfás féle EB pályázatban is benne volt a stadionrekonstrukciós és stadionépítési program, de akkor valami különös oknál fogva nem okádtatok tőle vért.
Sőt az EB rendezés ellen sem gyűjtött senki aláírásokat. Különös..

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 10:29:07

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:

Illiberalizmus = ez nem eszme, csak a liberalizmus ellenzése. A marxizmus is illiberalizmus például, s sok más irányzat is.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 10:31:04

@EU zászlót mindenhova!:

Ha a kormány most ballib lenne, kódolt antiszemitizmusnak minősülne a vizes vb ellenzése.

EU zászlót mindenhova! 2017.07.09. 10:31:20

@agarik: A nettó meg a bruttó jövedelem fogalmával tisztában vagy esetleg?

Nancsibacsi 2017.07.09. 11:29:25

Ezt hívják evolúciónak.
Havi 120 ezer családi kedvezménnyel, Budapest vonzáskörzetében - ilyen keveset egyszerűen nem lehet keresni. Ettől felével többet kapnál Borsodban is, trógermunkáért - és ott jóval olcsóbb a bérlés. Budapesten 200-250 nettó alatt keresni úgy, hogy már 14 éves gyereked van, tehát nem vagy pályakezdő, hanem van komoly szakmai tapasztalatod kvázi lehetetlen.

ciconia 2017.07.09. 11:34:25

Ezekhez a cikkekhez nem tartozik élettörténet. Ha jól értem, itt egy asszonyról van szó. A gyerekek apukája? Nagyszülők? örökség? Stb. Egyedül, albérletben nevelni két gyereket szinte lehetetlen. Három személyt nem fogad be senki. Egyetlen megoldás valami olyan vidéki állás lenne, ahol olcsók az albérletek. Ez nem Budapest és környéke. A netó 120-as fizu az elfogadható, és ha apjuk is lenne a gyerekeknek, akkor tán még albérletre is futná. Mindenesetre az államnak támgatni kéne a család egybenmaradását és valamiféle szociális lakhatási megoldást biztositani.

ciconia 2017.07.09. 11:39:50

@moonlight777: @Mosolyogj!-nekem bejött.: Nem nagyon vannak ilyen lehetőségek.Három személynek nem elég egy kisszoba, ahhoz nagyobb lakás kell. Másrészt elég nagy a bizalmatlanság is, joggal. Mit várhat egy öreg olyantól, aki a saját dolgát a két gyerekkel nem tudja elrendezni? Nehéz ügy ez. Egyébként ha vállalna öreggondozást a szabadidejében, az óránként egy ezres... szóval lehet hozzákeresni a fizuhoz, csak baromi nehéz munkával. És akkor jön, hogy a saját gyerekeitől veszi el a szabadidőt...

reunalla 2017.07.09. 12:03:25

Most ezt nem értem, minimálbér, adókedvezménnyel és családival 144.388 forint, emellé kell kapja a gyerektartást, ami az apuka minimálbére esetén kb 30.000 forint kell legyen.
Vagyis a posztolónak teljes munkaidő esetén kb 175.000 forintjábak kéne lenni.
Ezek szerint nem teljes munkaidőben dolgozik?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 12:55:54

@MaxVal BircaMan HJCD: No és akkor mi a te szellemi háttered? A 30 ezüstpénz?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 12:57:15

@EU zászlót mindenhova!: Az EB és az olimpia nem ugyanaz. Megvan? Ez még tőled is gyenge volt.

232323 2017.07.09. 13:35:14

Sajnalom a poszttolot. Fasznak szult 2 gyereket. Majd ha meglesz jovo honapban a 700k Chf a szamlamon elgondolkodok a csaladalapitason.

Ezt nevezik felelossegteljessegnek. Legyen 3 evnyi fizetesed tartalekban.

Ufd.

Misfit78 2017.07.09. 13:37:19

Bizonytalan anyagi háttérrel miért vállal gyereket az ember? Kettőt is??!! Tipikus esete annak, amikor toszás bizony jól esett, de annak következményeivel már nem számolt, és most felemelt kézzel, sajnálkozva várja a megoldást másoktól!

Dávid Kovács1989 2017.07.09. 13:52:48

@Misfit78: Érzéketlen, jelentéktelen senki vagy. Ha nem tudsz segíteni,akkor ezzel a forintos szar dumáddal ne égesd itt magad.

cog3981 2017.07.09. 14:06:54

@MaxVal BircaMan HJCD: Elsosorban a mindenkori kormany felelos ezert. EU evi 1000 milliard Ft-ot ad mindenfele tamogatasra. Talan helyesen kellene felhasznalni es nem ellopni (lasd 11 kilato egy faluban esete)

Masreszt liberalizmus:
"A liberalizmus, más néven szabadelvűség, a szabadságot jelentő liberty szó után alapvetően a személyes szabadságon és törvény előtti egyenlőségen alapul"

Ha ezt nem szereted akkor jobban fekszik neked a diktatura. Ajanlom pl Kinat, ahol a politikailag nem kivanatos elemek szervdonorkent vegzik. Lehet aggodni ha a bortonben jol tartanak :D

fénycsepp 2017.07.09. 14:08:40

@Misfit78: honnan tudod, hogy x evvel ezelott hogy elt a posztolo?

fancy27 2017.07.09. 14:09:59

@Misfit78: Honnan a francból tudod, hogy kerültek ebbe a helyzetbe, ahol vannak, mi? Anélkül meg mit ítélkezel? Idióta.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 14:35:45

@cog3981:

Adnak pénzt, s közben annak az ötszörését elviszik.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.09. 14:36:48

@cog3981:

Liberális mítosz, hogy a liberalizmus egyenlő a demokráciával. Kína éppen példa egy liberális diktatúrára. De mondjuk Pinochet Chiléje is az volt.

Pestépítő 2017.07.09. 14:36:54

Nem nyavalyogni kell hanem otthagyni az ilyen ócska sz.r munkahelyet. Miskolcon autóiparban ugyanennyi az alapbér az albérlet meg olcsó.

Nancsibacsi 2017.07.09. 15:52:40

@ciconia: "Nem nagyon vannak ilyen lehetőségek.Három személynek nem elég egy kisszoba, ahhoz nagyobb lakás kell."
Na várj egy pillanatig: egyedül nem két gyereket, hanem nullát kell nevelni. Szóval elég az az 1 szoba.

Nancsibacsi 2017.07.09. 15:56:14

@reunalla: Nyilván kamu sztori - ne akarj utána számolni. Eleve: mondj már nekem egy konkrét munkakört, amelyben Budapest vonzáskörzetében minimálbérért fel tudsz venni alkalmazottat - nem fogsz ilyet találni.

Nancsibacsi 2017.07.09. 15:57:56

@Dávid Kovács1989: Pedig tökre igaza van. Az afrikaiaknak is folyton segítettünk, és mi lett a vége? Helybe jöttek az "adományokért", mert az nekik "jár". Ha hagytuk volna őket éhen halni, most nem volna migráns válság.

EU zászlót mindenhova! 2017.07.09. 16:07:41

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Te mit keresel itt? Nem a buzifesztiválon kellene demonstrálnod tapadós naciban? :)))

( Tehát akkor most beismerted, hogyha Zorbány foci EB-t akarna rendezni, akkor az rendben lenne. Köszönöm, ezt majd jóó sokszor az orrod alá dörgölöm ..:))

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 16:39:21

@EU zászlót mindenhova!: Látom nagyon vágyol rám, de hiába képzelődsz, a lányokat szeretem. Olvasni meg tanulj meg! :-))

EU zászlót mindenhova! 2017.07.09. 16:55:30

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll: Miért ne vallod be a perverz hajlamaidat, hogy a homósokhoz vonzódsz?:)
Tehát akor rendben van, ha Magyarország foci EB-t rendez? Színt kell vallanod !:)

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.07.09. 17:30:05

@MaxVal BircaMan HJCD: Pontosan nekem, magyar állampolgárnak, aki születése óta Magyarországon él, miért is jó, hogy Orbán kitömi közpénzzel és EU-támogatásokkal a haveri körét? Miért jó nekem, hogy milliárdok landolnak az államkasszából külföldi számlákon? Ez mivel segíti elő a haza fejlődését, hogy van pár felkapaszkodott közpénzből milliárdos?!? Nekem konkrétan miért jó, hogy ismét vannak versenyszférában sosem dolgozott, nagy pofájú, hazug, közpénz csaló férgeink?!? Semmit sem jelent a nemzeti jelző! Mert ezt arra használják, amit ki akarnak sajátítani. Még hogy nemzeti kormánya van az országnak... Személyeskedni fogok: hülye vagy.

Nancsibacsi 2017.07.09. 18:17:47

@Gamma Leonis: Irigykedsz, mert kimaradsz a jóból?

Dávid Kovács1989 2017.07.09. 19:04:15

@Gamma Leonis: Azért jó neked,mert nem te sodródtál a tönk szélére és fexel le minden nap azzal a gondolattal,hogy hamarosan állami gondozásba adhatod a gyermekeidet. A kommentelhető cikk ugyanis erről szól. De igazából,ha leírnám,hogy "rántotthús" és lehetne kommentelni,akkor 3 percen belül ugyancsak egymás hazaárulózásába csapna át az eszmecsere. Ne legyetek már beszűkült látókörű,elvakult szócsövei egyik vagy másik - pontosan erre törekvő - oldalnak se,mert ezzel csak felveszitek a rátok szabott csicskajelmezt. Közben meg tök jót tudnátok beszélgetmi arról,hogy az életnek hátha van valami mélyebb értelme a politikai nézetkülönbségek mentén kialakult szardobálásnál. :)
Például itt van egy bizonyára jobb sorsra érdemes embertársunk,milyen nemes és Emberi dolog lenne,ha segítene neki valaki,akinek módjában áll. Az az emlegetett evolúciói baszki,hogy az emberi lények megfelelően szerveződve képesek lehetnek majd egyszer egy egészen jó kis egységébe összeállni,ha nem primitív senkiházi módjára viseltetnek majd egymás iránt ilyen lényegtelen dolgon miatt,hogy ki melyik párttal szimpatizál. Ez egyelőre még fontos,de örülnék egy olyan világnak,ahol ez a beszélgetés az Xedik hozzászólásnál nem itt,hanem ott tartana,hogy a rászoruló személlyel a segitség megvalósításáról lenne szó,nem arról hogy ki nevet a végén. Remélem a Család akik eggyütt maradnak.

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll 2017.07.09. 20:27:03

@EU zászlót mindenhova!: Ne rám vetítsd ki, hogy újra akarod élni gyerekkori élményeidet, amikor esténként "kedves" volt veled a papa, amikor a mama lement a sarokra dolgozni! A foci EB-t meg ugyanúgy a pokolba kívánom mint az olimpiát és tiltakoztam is ellene.

Nancsibacsi 2017.07.09. 22:20:49

@Dávid Kovács1989: "Az az emlegetett evolúciói baszki,hogy az emberi lények megfelelően szerveződve képesek lehetnek majd egyszer egy egészen jó kis egységébe összeállni"
Tévedés - amiről te beszélsz az a társadalom. Az evolúció az, hogy az életképes életben marad és szaporodik, az életképtelen meg kipusztul. A mai kor legnagyobb nyűgje az, hogy másról sem szól mint az evolúció megerőszakolásáról, és persze az erősektől elvett erőforrásokból erőszakolják meg a gyengék - a demokrácia (sok lúd disznót győz) elvei segítségével - az evolúciót.

De a lényeg nem is ez, hanem az, hogy ez egy kamucikk. Fentebb rámutattak, hogy még az adatok is rosszul vannak kiszámolva, mert minimálbérből is több marad az említett összegnél. Én meg rámutattam, hogy Budapest vonzáskörzetében ilyen kevés pénzt egyszerűen nem lehet keresni. Olvasd már el a hirdetéseket, amik szembe jönnek veled a neten: az összes áruházlánc képesítés nélküli embert keres, és mind többet ajánl fizetésként is, meg cafetéria, bérlet, stb. De ha pl. ért BÁRMIHEZ az építőiparban, akkor inkább a dupláját, vagy tripláját kaphatja meg. Odamegy ahol állványzatot lát, és fel van véve 2x ennyiért. Az építési vállalkozók egymás építkezéséről lopkodják a melóskat. A kőművesek másfél évre előre be vannak táblázva. 4 hónapos gyorstalpaló szoftverfejlesztő képzések vannak, amely végén GARANTÁLT a 330 bruttó/hó egy évig, és ezzel a 1 évvel a céget védik, mert ilyen kevésért nem találsz rossz fejlesztőt se.

Szóval egyszerűen ez a sztori NEM IGAZ. Kamu.

Valakiateleprol 2017.07.11. 14:59:38

@232323: hol élsz te szerencsétlen? mikor végignézem a meló hirdetéseket és BRUTTÓ 200-as poén fizetésekért akarnak embert. Meg közben rinyálnak persze hogy nem jön senki, aki van az is beteges, kimarad, elmegy...

@Misfit78: ugyanezt mondom amit korábban, honnan tudod te barom, hogy 14 éve hogy állt anyagilag? a te jó kurva anyád miért toszott téged össze sok évvel ezelőtt? Akkor még nem gondolta volna hogy barmot szül a gulyáskomcsi jólét közepén, de most egy kreténnel kevesebb lenne a világon akibe kár a levegő is...

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.07.11. 18:18:19

@MaxVal BircaMan HJCD: Téged komolyan nem zavar, hogy nemzeti mázzal leöntött hétpróbás gazemberek haveri kapitalizmust működtetve Magyarországon aláaknázzák a fejlődést?!?
Hát, te birka, mi lenne ennél rosszabb, hogy az ország összeomlik tényleges gazdasági teljesítmény hiányában?!?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.07.11. 18:20:16

@Dávid Kovács1989: Micsoda naiv lélek vagy, hogy nem látod a kapcsolatot az egyszerű munkás sorsa és a haveri kapitalizmus között.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.11. 18:25:13

@Gamma Leonis:

Két rossz között te a kisebbet vagy a nagyobbat választod?

Gamma Leonis · http://gombamania.blogspot.com 2017.07.11. 22:00:14

@MaxVal BircaMan HJCD: Egyik baj a magyar néplélekkel, hogy megúszásra játszik, és közben nem szembesül a valósággal. Ezért a kisebbik rosszt választja, ami folytonos romlásban tartja az országot. Én bizony a nagyobb rosszat, az ébresztő erejű kataklizmát választom és nem a szarvár toldozását, amiben szépen tenyésznek a nemzeti mázas férgek.

MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes · http://www.bircahang.org 2017.07.11. 22:34:57

@Gamma Leonis:

De lesz jobb Orbánnál, rá szavazok. De addig marad ő. Mi ezzel a gond?

Laci poszter 2017.07.13. 13:41:37

Kedves hozzászólók! A posztot én írtam, és kicsit meglepődtem némelyik válaszoló reakcióján. Úgyhogy pontosítanék, ha a poszt elején lévő képről nem derült volna ki, de én nem nő vagyok, hanem egy két gyerekes apa. Kertészként dolgozom, és mivel Ercsiben (valamelyik válaszoló ugyan Ecserre asszociált, de az téves) semmilyen munkalehetőség nincs, ezért voltam kénytelen Budapesten munkát vállalni. Elmúltam 50 éves, így a munkakeresés során nem nagyon kapkodnak utánam.A gyerekek születésekor volt feleségem és házam, egy válást követően már egyik sem. A két gyerek nevelésébe a volt feleségem "nem szól bele", azaz nem törődik a gyerekekkel, feléjük sem néz. Egy minimális gyerektartást fizet (15-15 ezer Forintot gyermekenként, ezt két éve emelte fel a bíróság ennyire, addig 5-5 ezer Forintot fizetett). A gyerekek Ercsiben járnak iskolába, ezért szeretnénk itt maradni. A különböző netes ingatlanközvetítőknél kerestem volna ház- lakás- vagy albérletet, de ez nem túl nagy település, nem jártam sikerrel. Ezért szerettem volna segítséget kérni a lakhatásban. Sajnos az olyan válaszok kevés segítséget nyújtanak, hogy költözzek Borsodba, és 200 ezerért dolgozzak.

profiügyfélszolgálat 2017.07.19. 14:28:46

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes: Tőlem többet lop Mészáros és az Orbán család, mint Soros. Minden bevételem felét nekik kell utalnom. Tehát én őket akarom fejbe baszni.

profiügyfélszolgálat 2017.07.19. 20:50:43

Jaja. Tiborcz férjuram biztos mást mondana, ha lehetne kérdezni. De hát nem lehet, mert ő azon felül van. Hogy áldassék a neve a nagyságos úréknak.

profiügyfélszolgálat 2017.07.19. 20:51:34

@MaxVal BircaMan alszerkesztőhelyettes:

Jaja. Tiborcz férjúr biztos mást mondana, ha lehetne őt kérdezni. De hát nem lehet, mert ő már azon felül van. Hogy áldassék a neve a nagyságos úréknak.

Laci poszter 2017.07.22. 23:15:03

@ciconia: Azt hiszem, felületesen olvasta el a posztot. A gyerekeknek van apjuk, az pedig én vagyok. Az anyuka lépett le évekkel ezelőtt, azóta nem is kíváncsi a gyerekekre, lemondott róluk. Egyedül nevelem őket.

Laci poszter 2017.07.22. 23:18:55

@Nancsibacsi: Nem, nem kamu. Ez az életünk, a fiaimnak és nekem. Ha kételkedik benne, szívesen meghívom akár a lakásunkba, akár a budapesti munkahelyemre (a bérpapíromat is megtekintheti, és a lakással, a volt házammal kapcsolatos dokumentumokat is). Ha igényt tart ilyen bizonyításra, megírom az e-mail címemet, hogy egyeztessünk.