Rólunk

A Város Mindenkié

A Város Mindenkié csoport olyan hajléktalan, hajléktalanságot megtapasztalt és lakásszegénységben élő aktivistákból és szövetségeseikből áll, akik tenni akarnak egy egyenlőségen alapuló és igazságos társadalomért. Célunk, hogy kiálljunk a hajléktalan emberek méltóságáért és küzdjünk a lakhatáshoz való jogért.

A szervezet minden tevékenységében – a döntéshozástól az akciók szervezéséig – a hajléktalan és lakásszegénységben élő emberek vezető szerepet játszanak.

Email: avarosmindenkie@gmail.com

Feliratkozás a hírlevélre: írj egy emailt nekünk "hírlevél" tárggyal

Feliratkozás önkéntesnek: írj egy emailt nekünk "önkéntes" tárggyal

Telefon: Udvarhelyi Tessza (06 20 381 8996)

A Város Mindenkié Budapest képei 2016 júliusig
A Város Mindenkié Budapesti fotói 2016 augusztustól
A Város Mindenkié Pécs képei
Videók
Youtube csatorna

Facebook

Címkék

13. kerület (5) adomány (18) alkotmányos jogok (13) alternatív köztársasági elnök (5) Ausztria (3) avm akadémia (94) avm film (4) Belgium (5) belváros (8) beszámoló (387) beszélgetés (82) bíróság (48) BKV (1) börtönszálló (13) börtön helyett lakhatást (3) Brazília (1) budapest pride (9) Bulgária (1) Csehország (8) csepel (15) Dánia (2) debrecen (3) Dél-Afrika (13) demokratikus koalíció (3) deutsch (5) díj (5) diszkrimináció (61) Dunakeszi (1) dzsentrifikáció (8) egészségügy (3) Egyenlő Bánásmód Hatóság (12) Egyesült Államok (23) Együtt (1) együtt a lakhatásunkért (4) életvitelszerű lakhatás közterületen (306) élőlánc (32) elsőként lakhatás (33) elvonulás (18) english (93) ensz (10) érdekvédelem (404) erzsébetváros (1) esemény (301) espanol (2) étel (5) európai lakhatási hálózat (9) európai unió (19) fagyhalál (6) feantsa (11) fedél nélkül (9) ferencváros (52) FocusE15 (1) fogyatékkal élők (10) food not bombs (1) fotózás és aktivizmus (3) főváros (79) francais (4) franciaország (11) goldenblog (2) Görögország (2) guberálás (4) gyermekelvétel (47) gyógyszergyári út (8) győzelem (26) habitat for humanity (12) hajléktalan ellátás (124) halottak napja (5) HaNEM (81) hatósági zaklatás (23) házfoglalás (25) hegyvidék (4) helsinki bizottság (1) Hollandia (1) hős utca (6) humán platform (9) igazoltatás (28) India (1) Írország (4) Japán (2) járókelő (1) jogi kisokos (4) józsefváros (83) józsef attila (2) karácsony (14) kassák múzeum (5) kecskemét (2) kék (2) kenyszi (17) képzés (42) kilakoltatás (137) kisokos (3) kispest (10) kőbánya (51) koldulás (3) költészet (26) konferencia (34) koppány utca (10) köszönet (16) közélet iskolája (1) közérdekű adatigénylés (20) közmunkás mozgalom (1) közösség (81) köztér (81) közterület felügyelet (8) kunyhóbontás (126) lakcím (39) lakhatás (303) lakhatáshoz való jog (25) lakhatási platform (2) lakhatási válság (36) lakok (1) lélek program (2) Lengyelország (4) lmbtq (12) lmp (16) lomtanalítás (1) március 15 (2) média (181) megemlékezés (21) megoldás (36) menekültek (15) menet a lakhatáshoz való jogért (8) menhely alapítvány (3) mentők (15) migszol (11) Miskolc (5) mszp (1) munkaügy (5) művészet (24) muzsikus rádió (150) Nagy Britannia (6) NANE (3) Németország (8) nemzetközi (170) nemzetközi dokumentumok (12) nigéria (1) noszlopy utca (6) nyílt levél (81) nyíregyháza (1) október 23 (8) Olaszország (1) ombudsman (12) önkéntesség (14) pápa (5) Párbeszéd Magyarországért (1) parlament (6) Pécs (21) Pesterzsébet (1) picture the homeless (8) polgári engedetlenség (44) portrék (57) Portugália (2) portugues (2) Rákosmente (7) Rákospalota (5) rehab cm (1) rendhagyó osztályfőnöki óra (22) rendőrség (49) részvételi akciókutatás (29) romák (7) Románia (2) sajókaza (2) Schlauch-progam (6) segély (10) sherwood (19) Sierra Leone (3) Spanyolország (1) Svédország (1) szeged (1) szegénységellenes hálózat (3) szégyenkordon (6) székesfehérvár (3) szemüveg (9) Szenegál (1) Szlovákia (1) Szlovénia (2) szociális bérlakás (3) szociális építőtábor (8) szociális munka (12) szociális temetés (1) szolidaritás (110) születésnap (16) támogatás (20) tapasztalati szakértő (7) tasz (16) tek (2) terebesi erdő (28) Terézváros (1) Thaiföld (2) Törökország (2) Törökszentmiklós (1) tüntetés (162) újbuda (11) újpest (9) üres házak (79) utcajogász (33) Utcáról lakásba egyesület (7) utca és jog (37) vác (1) Vajdahunyad utca (3) választások (34) vallás (6) van esély (1) városhoz való jog (9) vaskapu utca (2) Veresegyház (1) videó (191) wc (33) XV. kerület (1) zöld pók (1) zugló (39) Címkefelhő

Friss topikok

Az emberi méltóságot sérti, hogy segítséget kérő embert igazoltatnak

A Corvin negyedi aluljárón mentem át, amikor arra lettem figyelmes, hogy a Pál utcai feljáróban egy hajléktalan férfi a fekvőhelyéhez közel a falnál áll. Láthatóan valami nehézsége, kellemetlensége volt, egyik lábáról a másikra állt. Két rendőr állt vele szemben, úgy tűnt, mintha éppen az adait kérnék le az információs rendszerükben. A férfi rá akart gyújtani az aluljáróban. A rendőr "Könyörgöm, ezt ne!" kéréssel előzte meg, hogy a férfi rágyújtson, szabálysértést kövessen el. Ugyanakkor nem engedte fel a lépcsőn, hogy az utcán gyújthasson rá, "Attól nem lesz jobb!" megjegyzéssel. A rendőrnő kedves volt, ugyanakkor érthetetlen, hogy egy segítségre várót miért tartóztat fel, korlátoz mozgásszabadságában.

igazoltatas.png

A férfi közelében volt barátja is. Hozzá néhány perc múlva odamentem, megkérdeztem, hogy mi a probléma, tudok-e segíteni. Ő elmondta, hogy a barátjának néhány napja fájdalmai vannak. Leszólították a rendőröket, tőlük kérték, hogy hívják ki a mentőket. A rendőrök először igazoltatták a beteg férfit, majd kihívták a mentőket. Ekkor meg is érkeztek a mentők. Hárman vagy négyen voltak. A rendőrökhöz siettek, tájékozódtak, hogy mi a helyzet, majd ugyanolyan sietősen távoztak, a hajléktalan, segítségre szoruló férfivel nem beszéltek. A rendőrök is elmentek.

A beteg férfinek fájdalmai voltak. Laikusként nézve tényleg nem volt indokolt, hogy mentők vigyék el. Ugyanakkor, ha figyelembe vesszük, hogy eszköze, módja nem volt arra, hogy orvoshoz menjen (ahogy pl. én taxit hívnék hasonló esetben), a mentőknek mégis indokolt lett volna segíteniük. Kihívtam a krízisautót, ami az ígéretek szerint néhány óra múlva érkezett.

Az emberi méltóságot sérti, hogy segítséget kérő embert igazoltatnak. Jogszabályellenes, megalázó és indokolatlan. Nem elfogadható az sem, hogy a segítséget kérőt mozgásszabadságában korlátoz a rendőr, nem engedi elmenni. A helyzet olyan, mintha épp elfognák. Felteszem, hogy ha körözték volna a férfit, akkor biztos előállítják. Még szerencsés is lett volna abban a tekintetben, hogy akkor a fogdán legalább kapott volna orvosi ellátást, de legalábbis fájdalmát csillapították volna.

A férfitől meghatalmazást a Független Rendészeti Panasztestülethez benyújtható panaszra nem tudtam felvenni az állapota miatt. Barátjának elmondtam, hogy az Utcajogászt minden pénteken eléri a Blahán, ők segítenek. Biztattam, hogy a saját eszközeivel lépjen fel, hogy menjen előre a világ, hogy csepp a tengerben, amit tehetünk, de mégiscsak cseppekből van a tenger, meg hogy minél később kezdjük, annál később lesz eredménye a panaszoknak. Ígérte, ha legközelebb igazoltatják, felkeresi az Utcajogászt. Az esetet jelezni fogom a BRFK-nak.

Ivány Borbála

2017.05.16. 06:00 • 54 komment Címkék: rendőrség igazoltatás mentők érdekvédelem hatósági zaklatás

A bejegyzés trackback címe:

http://avarosmindenkie.blog.hu/api/trackback/id/tr5812507235

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.16. 12:59:25

Atya Isten, ez fasiszta diktatúra: embereket gátolnak dohányzásban ott, ahol tilos dohányozni!!!

Tünti lesz?

fizeto_utas 2017.05.16. 13:23:45

@Horváth Ákos Péter: Nem, rosszul érted, gyakorold az olvasást. A baj azzal van, hogy orvosi segítséget kért és igazoltatást kapott. Fájt valamije, rosszul volt, és erre elkezdték még igazoltatni is, rágyújtani utána akart.

Amit értened kellene: amellett, hogy embertelen volt, amit a zsernyák művelt, még törvénytelen is, mert meg kell tudnia mondani, hogy milyen törvény alapján igazoltat, az nem elég, hogy "mert utálom, ha koszos csövesek tőlem kérnek segítséget, mintha én lennék az állampolgárért".

Trollie 2017.05.16. 13:26:18

Beteg világ ez, ahol rendőri intézkedés során nem lehet csak úgy elcsámborogni... :DD

stoic79 · http://liberatorium.blog.hu 2017.05.16. 13:29:37

@MaxVal BircaMan HJCD: "Ekkor meg is érkeztek a mentők. Hárman vagy négyen voltak. A rendőrökhöz siettek, tájékozódtak, hogy mi a helyzet, majd ugyanolyan sietősen távoztak, a hajléktalan, segítségre szoruló férfivel nem beszéltek."

Netuddki. 2017.05.16. 13:45:53

Mégsem döglött meg a birka. :(

common 2017.05.16. 13:52:10

@fizeto_utas: Te is gyakorold az olvasást. "...érthetetlen, hogy egy segítségre várót miért tartóztat fel, korlátoz mozgásszabadságában."

Ezt te hogy értelmezed? Egyébként meg nem korlátozta a mozgásszabadságában, csupán joggal várta el, hogy megvárja az intézkedés végét. Az igazoltatás ugyanis intézkedés. Sőt a "Biztonsági intézkedés" is az, amibe ezzel együtt belevágott.

A másik dolog, amit Borbála figyelmébe is ajánlok, hogy ha a rendőr ilyen esetben mentőt hív, akkor be kell szereznie és diktálnia minden rendelkezésre álló adatot a betegről.Ezeket meg ugyebár nem szophatja ki a kisujjából.

Ne lássátok már mindenben a rendőri rosszindulatot és a jogtalanságot...inkább olvasgassátok a Rendőrségi törvényt.

Állítsuk meg a ......... 2017.05.16. 13:53:24

Bezzeg a börtönből a sürgősségire szállított rabok soronkívüliséget élveznek a mi pénzünkből, a mi kárunkra.
Legutoljára a felnőttorvosi ügyeleten 3 órát kellett várakozni az orvosra,(csak az utalhat tovább a sürgősségire), mert állítólag nem találták és hiába keresték telefonon, mert azt meg elvesztette.
Szerintem egy 240 ezres városban a minimum az, hogy a mikor nem beteghez vonul ki, akkor üljön ott a se..én a rendelőben.

svgh1 2017.05.16. 13:54:11

@fizeto_utas: Rendőrnek dokumentálni kell ( jelentés írás ), hogy kivel mikor mit csinált, mit intézkedett stb. Ha nem igazoltatja, nem fogja tudni kivel szemben intézkedett.

szúnyog?? mert nem buddha 2017.05.16. 13:55:01

"úgy tűnt, mintha éppen az adait kérnék le"
Tehát posztolónak fogalma sincs arról valójában ki mit mondott a másiknak, csak hallomásból vádaskodik itt össze-vissza.

Állítsuk meg a ......... 2017.05.16. 13:57:51

@MaxVal BircaMan HJCD:

egyébként te még mindig a szovjetúnió egyik volt tagállamában élsz?

.
saját bevallásod szerint az életed nagy észét külföldön élted le.......
.
igen ez egy nemzetiszocialista diktatúrára
hajaz leginkább

röf 2017.05.16. 14:07:24

Ja, hát elvileg a szemét is kilőhették volna gumigolyóval....

FN 2017.05.16. 14:38:41

Kedves Borbála, előbb légy szíves, menj el segédápolónak egy olyan kórházba, ahová futószalagon hozzák be a mentők a csöveseket. Mosdasd le őket, tetvetlenítsd, próbálj velük szót érteni (pl. hogy a legelemibb higiénés elvárásokat és orvosi instrukciókat tartsák be, legalább a kórházi kezelésük alatt, stb.), aztán, ha ezt csináltad egy évig, lesz jogod kritizálni a rendőröket és mentősöket!

Egyébként nagy szégyen számodra jogászként az, hogy fogalmad sincs a rendőri intézkedésre vonatkozó előírásokról és adminisztratív elvárásokról: ui. jobb, ha tudod, hogy a rendőr szolgálatban nem hívhat csak úgy "magánemberként" mentőt, hanem minden intézkedést dokumentálnia kell. (Ez így vagy a nyugati államokban is egyébként.)

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.16. 14:44:06

@Állítsuk meg a .........:

Nem, szerintem Mo. szörnyebb diktatúra, mint Észak-Korea. Hiszen közismert, hogy Mo-on minden média Orbáné, a nyomor nagyobb, mint Afrikában, s jövőre is csak Orbán indul el a választásokon.

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.16. 14:44:43

@Állítsuk meg a .........:

"egyébként te még mindig a szovjetúnió egyik volt tagállamában élsz?"

Nem.

Állítsuk meg a ......... 2017.05.16. 14:55:03

@MaxVal BircaMan HJCD:
te nem is itt élsz
.
azon kívűl évekkel ezelőtt elismerted, hogy
a szocialista Kubában nevelkedtél
és időnként pedofil oldalakat látogatsz
a miheztartás végett

telkoe 2017.05.16. 15:00:46

@common: A masik amit a Borbalacska figyelmebe kellene ajanlani, hogy valoszinuleg a rendorok is nagyon unjak mar hogy uton-utfelen nekik pofazik a sok onjelolt vilagmegvalto aktivista liba. Kavehazi es indexblogger korokben biztos nagyon meno eldicsekedni azzal hogy mar megint batran beszolt a rendornek es ugrasztotta a mentosoket mert nagyonelfoglalt hajlekony napok ota nem tudta bokros teendoi koze beiktatni hogy felemelje a segget es elmenjen ellattatni magat.

Az meg kulon aranyos dolog, hogy az AVM kis aktivistai mar falragaszokon szolnak be a rendoroknek, hogy tehetnek es nem tehetnek a vedenceikkel. Kiprobalhatnatok egyszer eltakaritani a mocskot a kis vedenceitek utan, mar csak a valtozatossag kedveert.

CyberPunK 2017.05.16. 15:08:11

Engem végig igazoltattak kamaszkorban a rendőrök, csak mert acbetesben rohangáltam -10-től +40-ig. Mondjuk rühellem is őket, de a csöveseket jobban, a rendőr legalább nem büdös. Meg nem bagózik az aluljáróban. Meg oda se szarik. Itt most a rendőrök pártján állok, de ne vessetek meg emiatt, köszi.

Ylim 2017.05.16. 15:24:47

@MaxVal BircaMan HJCD: Neked tényleg csak ennyi jön le az egészből? Remélem egyszer az utván összeesve döglesz meg, mert a rendőr ahelyett, hogy segítene, igazoltat és elküldi az általa kihívott mentőt.

na4 2017.05.16. 15:29:04

Naponta megyek el hajléktalan mellett. Kosz, mocsok, szemét, amit maga körül csinál, hányingerkeltő elnézni. Undort érzek és nem sajnálatot.

Jakab.gipsz 2017.05.16. 15:39:29

@MaxVal BircaMan HJCD:

Amint látogatod kellő számú, idiótával vagyunk körbe véve, rajtunk már csak a szövetséges és a baráti csapatok bevonulása segíthet.
Veszélybe a demokrácia és az emberi jogok, egy szolgálatban lévő rendőr igazoltatni mert egy hajléktalant, aki persze rögvest rosszul érezte magát mert megsértették az emberi méltóságát, egy (minden jel szerinti, rasszista, antiszemita, náci, homofób,) diktatórikus kormány rendőrei.
Ja-ja-ja mi lesz így velünk,? Időnként csodálom a higgadtságodat.

Persze lenne egy javaslat, időnként Borbála és apukája közmunka program keretébe tisztítsa meg a hajléktalanokat, minden nap amíg el nem fogynak, legalább nem lenne idejük, farizeust játszani.

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.05.16. 15:49:28

@Ylim: "Remélem egyszer az utván összeesve döglesz meg, mert a rendőr ahelyett,..."

Néhány napja fájdalmai voltak. Öt percet még kibír talán.

Előpattan egy ilyen alak, és közli, hogy ő nagyon beteg, és vigyék kórházba. Akkor gondolkodás nélkül kórházba kell vinni? Nem csak ágyikóban akar aludni az illető? Amihez persze meglenne a joga, de ezt nem a kórházban kell megkapnia, mert a kórházban mindig kevesebb ágy van, mint amennyi jó lenne.

A rendőr megnézte, hogy egyáltalán ki is az illető. Ha körözik, és erre a rendőrök láttán leleményesen úgy akar meglépni, hogy kórházba viteti magát, akkor utána mindenki a rendőrök idiótaságán röhögne. Ha nem is lenne joga az országban tartózkodni, akkor is más az eljárás, mint rendesen.

Rühellem az emberek jogaiért minden ostobaság miatt hőbörgőket.

11110000 2017.05.16. 16:12:43

Röhej, hogy egy ilyen önjelölt megmondóember nem tudja ragozni a férfi szót.

MÉLY hangrend, baszd meg!
Vagy szerinted férfiek?

Ostoba libákat nem kéne engedni írni.

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.16. 16:32:12

@Állítsuk meg a .........:

"te nem is itt élsz"

Így igaz.

"azon kívűl évekkel ezelőtt elismerted, hogy
a szocialista Kubában nevelkedtél"

Nem, ott csak kamaszkoromban voltam.

"és időnként pedofil oldalakat látogatsz"

Így igaz, s homokos oldalakat is, meg sok más egyebet.

Hollandexxonvaldez 2017.05.16. 16:46:39

a posztiró azt hiszem pislogna egyet ha osztrák rendőrrel futna össze! főleg ha mondjuk kikapnák IGL-100-nál 130-al....nem elég hogy igazoltatnák,addig csücsülne a kapitányságon a saját autója meg a kapitányság udvarán mig le nem pakolta azt a kb 1000-2000euro büntetést :DDDD
lehetne ám futkozni TASZ-hoz meg a többihez.:))))

De csak tegyen egy próbát a szentgotthárdi határátkelőhelyen: 3-4-5 osztrák rendőr,igazolvány,jogsi,hova megy,minek megy,miért megy,na álljon csak félre(november óta nem is járok arra,szopatják a magyar autósokat).

Semmi extra nem volt a rendőrök intézkedésében.

Hollandexxonvaldez 2017.05.16. 16:50:27

@CyberPunK: van egy volt osztrák kollégám,50-es ember.őszül,hosszú haj,minden évben Ozorára megy,meg ami elképzelhető rockfesztivál mindenhova.a német-osztrák határon lakik.kérdeztem tőle mi volt akkor,mikor még Freilassingnál rendes ellenőrzés volt? válasz: mi lett volna,a kinézetem miatt általában 1óra alatt engedtek át a németek :))))))

Bikkfanfutyulo 2017.05.16. 17:48:00

Érdekes volt látni az urak empátiakészségét. Arról volt szó, hogy egy ember, történetesen hajléktalan, rosszul lett egy aluljáróban. Kihez forduljon segítségért? Senki sem áll meg nekik, lehet, hogy én se. Logikusan az ott tébláboló rendőröket kérte meg, hogy hívjanak neki segítséget. Közterületen nyilván mentőt. A rendőrök pedig a fájdalmai ellenére falhoz állították, és elkezdték igazoltatni hosszú percekig, mintha elkövetett volna valamit. Senkinek sem lett volna problémája, ha felkísérik a lépcsőn, ahol legalább a korlátra görnyedhet, esetleg rá is gyújthat az a szerencsétlen, amíg ellenőrzik az adatait.
Azóta lehet, hogy már kilukadt az ember gyomra vagy vakbele, esetleg már bele is halt, de az igazoltatás legalább szabályszerű volt. - Remek.

CoolKoon 2017.05.16. 18:29:50

@MaxVal BircaMan HJCD: Mi van, hirtelen már nem a mocskosburzsi által kizsigerelt, kizsákmányolt kisember pártján állsz, hanem a "háttérhatalomén"?

CoolKoon 2017.05.16. 18:35:57

@Állítsuk meg a .........: Ja. Még vécére se menjen. Még akkor se, ha érzi, hogy a barnamaci már brummog a barlangjában :D

CoolKoon 2017.05.16. 18:41:42

Hiába, az itteni kommentelők is ékesen bizonyítják, mennyire keresztény ország Magyarország. Csupa segítségnyújtás és dícséret annak, aki ezt megtette....
Annak, hogy hajléktalan lesz az összes kommentelő troll, messze nem olyan nagy az esélye, mint annak, hogy megöregszik. Ez utóbbi esetben pedig készüljenek majd fel arra, hogy ha valami bajuk lesz, mindenki az utcán (vagy a kórházban) hagyja majd őket szépen (lehetőleg kínok között) megdögleni. Biztosan istenien fogja magát érezni akkor az összes itt fröcsögő troll. Ez ugyanis nem is annyira a hajléktalanról, mint arról szól, hogy a kiszolgáltatott emberek Mo-n mindig és mindenhol rosszul járnak.

CoolKoon 2017.05.16. 18:57:35

@MaxVal BircaMan HJCD: Hogyhogy hol? A legelső kommentedben. Máskor mindig a népnyúzó háttérhatalmat ostorozod úton-útfélen, most meg a sorok között (Soros között :D) azt sugallod, hogy a "háttérhatalom pribékjei" (t.i. a rendőrök) lényegében helyesen cselekedtek. Most akkor hogy is van ez?

Androsz · http://migransozo.blog.hu 2017.05.16. 20:31:25

@Bikkfanfutyulo: "A rendőrök pedig a fájdalmai ellenére falhoz állították, és elkezdték igazoltatni hosszú percekig, mintha elkövetett volna valamit."

Idézem a posztot: "a fekvőhelyéhez közel a falnál áll. ... Két rendőr állt vele szemben"

A rendőrök vele szemben álltak. Akkor a pasas egyszerűen a falnál állt, merthogy a fészkeiket is a fal tövébe szokták telepíteni, kézenfekvő módon. Nem falhoz állították. Te már a lábai szétrúgásáról, a megmotozásáról, megbilincseléséről is tudsz?

"Azóta lehet, hogy már kilukadt az ember gyomra vagy vakbele"

Napok óta fájdalmai voltak. Nem ezen múlott.

Apróság: a posztoló hallotta, hogy az igazoltatás megkezdésekor nem szóltak-e már a mentőknek vagy a központnak?

"de az igazoltatás legalább szabályszerű volt. - Remek."

Na, a magadfajta diliseknek már csak az kellene, hogy az igazoltatás ne szabályszerű legyen, máris követelnéd a rendőrség feloszlatását. Most szabályszerű volt, ezért nem tudsz belekötni, így hát osztod a hülyeséget.

A rendőrök mentőt hívtak. Kimentek. Hogy miért mentek el, azt kérdezd meg a mentőszolgálattól, a rendőröket pedig ne baszogasd, ha a poszt még külön ki is emeli, hogy a rendőrnő nagyon kedves volt. Tudom, Norvégiában kent volna neki egy vajas kenyeret is, kis snidlinggel, mert úgy a finom.

Bikkfanfutyulo 2017.05.16. 22:03:26

@Androsz: "Na, a magadfajta dilis".
Barátkozni próbálsz? Olvasd el talán még egyszer, talán sikerül felfognod az értelmét is annak, amit írtam. - Én láttam már normális rendőrt is, de biztos nem te voltál.

epidermis 2017.05.16. 23:43:05

@fizeto_utas: Nem kell indokolnia. Bárkit igazoltathatnak. És ez nekünk, állampolgároknak jó! Engem is igazoltattak, motoztak meg. Amíg az igazoltatás tart, addig nem mehetsz el, mert az hatósági ellenszegülésnek minősül.
Az, hogy a segítségkérés ellenére miért nem vizsgálták meg, már más tészta. Az már tényleg baj.

epidermis 2017.05.16. 23:46:00

@röf: ha macskakővel dobálja a rendőrt, és autókat gyújt fel, akkor természetesen. Meg gumibot.

epidermis 2017.05.16. 23:53:28

@telkoe: Te életed, te választottad. Én viszont hálával tartozom neked, viszont végezd el a munkád. Köszönöm

epidermis 2017.05.17. 00:05:18

Pár éve a Duna Plaza ellenoldalán láttam a földön egy férfit fetrengeni. Odamentem hozzá, vérzett az arca, fájdalmai voltak. Kérdeztem hívjak-e mentőt. Értelmetlennek tűnő szavakat mondott, természetesen telefonáltam rögtön. Azt mondta a díszpancser a telefonban (figyelem!!!), hogy ott a Madarász utcai gyermekkórház, menjek be oda orvosért... Győzködtem, hogy ellátásra van szüksége, és felnőtt. Nem hatotta meg. Közben odajött három hölgy, megbeszáltük, hogy vele maradnak, beszaladtam a kórházba. Egy (azaz 1) orvos volt bent, ő is éppen műtött. Kimentem, elmondtam, hogy mi a helyzet, akkor az egyik hölgy igen ingerülten megint felhívta a mentőket, és torkaszakadtából üvöltötte, hogy azonnal jöjjenek ki, vagy feljelentést tesz. 15 perc alatt értek ki, addigra már az orvos is kijött a kórházból (szólt neki a portás). Nem tették zsebre, amit a hölgy mondott nekik...
Egyszóval nem biztos, hogy a rendőrük hibáztak. Engem már többször igazoltattak közúton, gyalogosan egyaránt, de még egy bunkó rendőrrel sem találkoztam. Lehet, hogy szerencsés vagyok

epidermis 2017.05.17. 00:07:58

Egyébként a férfi aznap kapta meg a fizetését, és kirabolták. Kőművesnek, festőnek tűnt, de nem volt ittas, sem ápolatlan

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 05:56:03

@CoolKoon:

Akik az aluljáróban részegen üvöltve piszkolnak, azok lumpenek, nem kisemberek.

CoolKoon 2017.05.17. 06:56:02

@MaxVal BircaMan HJCD: Te tényleg olyan vagy, mint a komcsik. Azok is néha buszokra rakták a pesti hajléktalanokat, és elvitték őket valami alföldi tanya határába, hogy addig se lábatlankodjanak Pesten. Mert hát azokra a fene nagy "cucilizmus" valahogy sosem vonatkozott....

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 08:13:14

@CoolKoon:

A hajéáktalanoknak tiltani kell a lumpenkedést, ez a megoldást. Sajnos Tarlósnak nincs meg a bátorsága a probléma megoldásához, így manapság a budapesti aluljárók lumpentanyákként funkcionálnak.

Rómeó Nagy 2017.05.17. 08:42:55

Túltenyésztett, okoskodó, agyatlan majmok vagytok..... A ti demokráciátok az, ha mindenki azt csinál amit akar.... A betörő had legyen betörő, az alkoholizmus szuper, dolgozni se kell, mert az ilyen ostoba gyűlöletkeltéssel is pénzt lehet keresni... Segítsetek azzal a még normális embereken, hogy bekussoltok, és eltakarodtok az országból az agyonmajmolt amerikátokba...

Rómeó Nagy 2017.05.17. 11:58:16

@MaxVal BircaMan HJCD: Akkor ezt is Orbán médiája írta? .. o.O

CoolKoon 2017.05.17. 12:13:10

@MaxVal BircaMan HJCD: "A hajéáktalanoknak tiltani kell a lumpenkedést, ez a megoldást." - Nem tudom, te a Holdról jöttél? Kedvenc pártod és kormányod már évek óta tiltja is a "hajléktalankodást" (amit ők valami "életvitelszerű közterületen tartózkodás" nevű jogi blikkfanggal definiálnak). Ehhez képest szerinted kevesebb lett a hajléktalanok száma az aluljárókban? Hát nagyon nem. Vannak ugyanis dolgok, amik egyszerűen nem működnek így, parancsszóra. A hajléktalanok eltüntetése pedig bizony ezek közé tartozik. Meg hát már mondtam: ez a komcsiknak se sikerült, pedig ők azért jóval kevésbé voltak válogatósak a módszereikben, mint akár Vityacsászár úttörőcsapata (egyelőre).

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 13:08:48

@CoolKoon:

A hatóségok nem tartatják be a szabályokat, ez a gond. Mint írtam, Tarlós gyáva.

De, működne, a tiltásnak csak érvényt kell szerezni. Az aluljáró nem arra való, hogy ott részeg és büdös lumpenek szarjanak és üvöltsenek.

CoolKoon 2017.05.17. 13:25:40

@MaxVal BircaMan HJCD: "Mint írtam, Tarlós gyáva." - De mi az, hogy gyáva? Mégis hova a francba tennék azt a sok hajléktalant? Bevinnék őket a sittre pár hónapra a semmiért (illetve az "életvitelszerű közterületen tartózkodásért"), hogy úgy tűnjön, hogy nincsenek ott? De való igaz, Tarlós tényleg gyáva ahhoz, hogy elássa őket valahol Csepel végén..... Mint mondtam, az nem úgy megy, hogy törvénnyel betiltják, aztán akkor majd eltűnik a hajléktalan, ha a város összes rendőrét ráállítják a zaklatásukra.

telkoe 2017.05.17. 13:39:04

@epidermis: Nem vagyok sem rendor, sem mentos. Viszont kifejezetten undoritonak tartok amikor sok taknyos aktivista hulyegyerek abbol fon humanitarius gloriat maganak hogy oket ugraltatja es basztatja ha nem a kenyes izlesenek megfeleloen szolgaljak ki a kis vedenceiket.

Vegul is rendort mentost ingyen lehet ugraltatni, nekik nem jar NGO szponzoralta ugyved hogy megvedjek magukat.

telkoe 2017.05.17. 13:48:04

@CoolKoon:
Ez a cikk arrol is szol, hogy a hajlekony napok nem ment orvoshoz, de amikor uri kedve ugy tartotta kiugrasztott maganak a rendorrel egy mentot.

Ugyhogy ha majd te vagy valaki hozzatartozod megoregszik es nem jon a mento, akkor gondolj arra hogy azert varsz mert eppen valamelyik gittegylet aktivistapicsaja kihivatta egy hajlekonyhoz akinek eszebe jutott hogy napok ota beteg. Bizonyara istenien fogod magad erezni magad es buszke leszel arra hogy teljes melleszelesseggel kiallva tamogattad ezt a szep szokast.

András Szimán 2017.05.17. 13:51:06

Borbála Borbála! Vajon miért nem tudtad a panasztestületen keresztül a rendőrökre uszítani a hajléktalant? Elmondom: mert ők segítettek neki, mentőt hívtak. Ellentétben veled, aki csak azért ment oda "segíteni", hogy beleállhass a re dőrökbe, mert az ma trendi. Egyébkét undorodva elfordultál volna, mint a többi pár ezer ember.

CoolKoon 2017.05.17. 15:21:37

@telkoe: Minden jelek szerint az illetőnek tényleg valami baja volt, úgyhogy a mentő akár indokolt is lehetett volna. Én inkább ahhoz hasonlítanám, hogy valami bajod lenne, kihívnád a mentőt, és ők közölnék veled, hogy nem visznek be, mert csak. Úgyhogy ha egy szép napon valami komoly bajod lesz, gondolj majd arra, hogy hiába is jön ki hozzád a mentő, úgyis hagynak megdögleni, mert nem visznek be, mert csak. Ha meg valami (pl. idült alkoholizmus) miatt esetleg csövesnek néznek, akkor még csak meg se néznek. Szép kis világ ez, vadkapitalizmus a javából, amiért a sok gyűlölködő fröcsögő csak és kizárólag az általuk megválasztott mamelukok garázdálkodását hibáztathatják (tehát végtére is magukat), senki mást.

MaxVal BircaMan HJCD · http://www.bircahang.org 2017.05.17. 15:21:53

@CoolKoon:

Vannak hajléktalanszállók, oda kell menni. Aki meg az aluljárót választja, az a rendőr onnan eltávolítja. Mint a világ számos városában.

Gábor Szögyéni 2017.05.28. 20:47:07

Borbála nem reagál. Valószínű húslevest főz a hajléktalannak, látogatja a kórházban, segít neki :)