Rólunk

A Város Mindenkié

A Város Mindenkié csoport olyan hajléktalan, hajléktalanságot megtapasztalt és lakásszegénységben élő aktivistákból és szövetségeseikből áll, akik tenni akarnak egy egyenlőségen alapuló és igazságos társadalomért. Célunk, hogy kiálljunk a hajléktalan emberek méltóságáért és küzdjünk a lakhatáshoz való jogért.

A szervezet minden tevékenységében – a döntéshozástól az akciók szervezéséig – a hajléktalan és lakásszegénységben élő emberek vezető szerepet játszanak.

Email: avarosmindenkie@gmail.com

Feliratkozás a hírlevélre: írj egy emailt nekünk "hírlevél" tárggyal

Feliratkozás önkéntesnek: írj egy emailt nekünk "önkéntes" tárggyal

Telefon: Udvarhelyi Tessza (06 20 381 8996)

A Város Mindenkié Budapest képei 2016 júliusig
A Város Mindenkié Budapesti fotói 2016 augusztustól
A Város Mindenkié Pécs képei
Videók
Youtube csatorna

Facebook

Címkék

13. kerület (5) adomány (18) alkotmányos jogok (13) alternatív köztársasági elnök (5) Ausztria (3) avm akadémia (94) avm film (4) Belgium (5) belváros (8) beszámoló (387) beszélgetés (82) bíróság (48) BKV (1) börtönszálló (13) börtön helyett lakhatást (3) Brazília (1) budapest pride (9) Bulgária (1) Csehország (8) csepel (15) Dánia (2) debrecen (3) Dél-Afrika (13) demokratikus koalíció (3) deutsch (5) díj (5) diszkrimináció (61) Dunakeszi (1) dzsentrifikáció (8) egészségügy (3) Egyenlő Bánásmód Hatóság (12) Egyesült Államok (23) Együtt (1) együtt a lakhatásunkért (4) életvitelszerű lakhatás közterületen (306) élőlánc (32) elsőként lakhatás (33) elvonulás (18) english (93) ensz (10) érdekvédelem (404) erzsébetváros (1) esemény (301) espanol (2) étel (5) európai lakhatási hálózat (9) európai unió (19) fagyhalál (6) feantsa (11) fedél nélkül (9) ferencváros (52) FocusE15 (1) fogyatékkal élők (10) food not bombs (1) fotózás és aktivizmus (3) főváros (79) francais (4) franciaország (11) goldenblog (2) Görögország (2) guberálás (4) gyermekelvétel (47) gyógyszergyári út (8) győzelem (26) habitat for humanity (12) hajléktalan ellátás (124) halottak napja (5) HaNEM (81) hatósági zaklatás (23) házfoglalás (25) hegyvidék (4) helsinki bizottság (1) Hollandia (1) hős utca (6) humán platform (9) igazoltatás (28) India (1) Írország (4) Japán (2) járókelő (1) jogi kisokos (4) józsefváros (83) józsef attila (2) karácsony (14) kassák múzeum (5) kecskemét (2) kék (2) kenyszi (17) képzés (42) kilakoltatás (137) kisokos (3) kispest (10) kőbánya (51) koldulás (3) költészet (26) konferencia (34) koppány utca (10) köszönet (16) közélet iskolája (1) közérdekű adatigénylés (20) közmunkás mozgalom (1) közösség (81) köztér (81) közterület felügyelet (8) kunyhóbontás (126) lakcím (39) lakhatás (303) lakhatáshoz való jog (25) lakhatási platform (2) lakhatási válság (36) lakok (1) lélek program (2) Lengyelország (4) lmbtq (12) lmp (16) lomtanalítás (1) március 15 (2) média (181) megemlékezés (21) megoldás (36) menekültek (15) menet a lakhatáshoz való jogért (8) menhely alapítvány (3) mentők (15) migszol (11) Miskolc (5) mszp (1) munkaügy (5) művészet (24) muzsikus rádió (150) Nagy Britannia (6) NANE (3) Németország (8) nemzetközi (170) nemzetközi dokumentumok (12) nigéria (1) noszlopy utca (6) nyílt levél (81) nyíregyháza (1) október 23 (8) Olaszország (1) ombudsman (12) önkéntesség (14) pápa (5) Párbeszéd Magyarországért (1) parlament (6) Pécs (21) Pesterzsébet (1) picture the homeless (8) polgári engedetlenség (44) portrék (57) Portugália (2) portugues (2) Rákosmente (7) Rákospalota (5) rehab cm (1) rendhagyó osztályfőnöki óra (22) rendőrség (49) részvételi akciókutatás (29) romák (7) Románia (2) sajókaza (2) Schlauch-progam (6) segély (10) sherwood (19) Sierra Leone (3) Spanyolország (1) Svédország (1) szeged (1) szegénységellenes hálózat (3) szégyenkordon (6) székesfehérvár (3) szemüveg (9) Szenegál (1) Szlovákia (1) Szlovénia (2) szociális bérlakás (3) szociális építőtábor (8) szociális munka (12) szociális temetés (1) szolidaritás (110) születésnap (16) támogatás (20) tapasztalati szakértő (7) tasz (16) tek (2) terebesi erdő (28) Terézváros (1) Thaiföld (2) Törökország (2) Törökszentmiklós (1) tüntetés (162) újbuda (11) újpest (9) üres házak (79) utcajogász (33) Utcáról lakásba egyesület (7) utca és jog (37) vác (1) Vajdahunyad utca (3) választások (34) vallás (6) van esély (1) városhoz való jog (9) vaskapu utca (2) Veresegyház (1) videó (191) wc (33) XV. kerület (1) zöld pók (1) zugló (39) Címkefelhő

Friss topikok

Gyűlöletkeltés főműsoridőben – a TV2 kérjen bocsánatot!

2016. november 7-én a TV2 esti híradójában egy olyan „riportot” adott le, amelyben megvetéssel beszéltek a hajléktalan emberekről, akik közül többeket alvás közben filmeztek le. Egy hajléktalan ember megpróbálta elfüggönyözni a dolgait, hogy legyen egy kis magán tere ebben a lehetetlen helyzetben, hogy legyen hova elbújnia legalább aludni - oda is bekameráztak.

blog_116.jpg

A félreértések elkerülése végett: elfogadhatatlan, hogy emberek élnek köztéren a szabad ég alatt, kapualjakban vagy aluljárókban. Ez senkinek sem jó - a nem hajléktalan embereknek sem. Teljesen érzéketlenné váltunk azonban mások szenvedése iránt, ha azt gondoljuk, hogy az „aluljárókban uralkodó állapotok” sértettjei azok a járókelők, akiknek ez kellemetlenséget okoz, és nem azok a hajléktalan emberek, akik ebben tönkremennek. Vagy belehalnak.

Ennek az érzéketlenségnek egy kiemelkedően bántó megnyilvánulása volt a TV2 hétfő esti „riportja”, amely szerint a „szánalmas látványt” nyújtó, „saját mocskukban fetrengő”, büdös, „gyakran agresszív részeg” „csövesek” keltenek undort a járókelőkben, azért mert az Alkotmánybíróság nem hagyta, hogy „pénzbírsággal vagy elzárással büntessék azokat, akik életvitelszerűen az utcán élnek”.

A „riport” ezzel lényegében az Alkotmánybíróságot okolja a közterületi hajléktalanságért. A valóság ezzel szemben az, hogy noha az Alkotmánybíróság 2012-ben valóban jogellenesnek ítélte a közterületi hajléktalanság kriminalizálását, a kétharmados parlamenti többség 2013-ban beleírta az Alaptörvénybe a hajléktalanság büntethetőségének a lehetőségét, és a szabálysértési törvény alapján 2013 ősze óta ismét büntethető  az „életvitelszerű közterületi tartózkodás”. Persze sokkal kényelmesebb azt gondolni, hogy az alkotmánybírók életidegen jogelvei vagy „a jogvédők” felelősek a tömeges közterületi hajléktalanságért, nem pedig két és fél évtized elhibázott társadalompolitikája.

A TV2 riportja arra utal, hogy a kormánypárti propaganda az idegengyűlölő uszítással töltött időszak után feleleveníti a bűnbakszerepre már jóval a háború elől menekülők előtt kijelölt „hajléktalan” figurájához.  Úgy tűnik azonban, hogy mégsem kizárólag erről van szó, és vélhetően nem is csak az van a háttérben, hogy ilyen gyűlöletkeltő „híradásokkal” kívánják megalapozni a belvárosi aluljárók lezárását a Ferenciek téri aluljáró mintájára.

Szembetűnő ugyanis, hogy a „híradás” kizárólag a VIII. kerületi helyzetről szól (miközben más aluljárókban is lehetett volna hasonló képsorokat forgatni), ráadásul ezen belül is elsősorban a józsefvárosi Blaha Lujza téri aluljáróról. Ráadásul ezzel kapcsolatban is Kocsis Máté józsefvárosi polgármestert szerették volna megszólaltatni, annak ellenére, hogy az – a belvárosi aluljárókhoz hasonlóan – a Fővárosi Önkormányzat területének számít, így nem ő, hanem például Tarlós István főpolgármester lett volna illetékes.

De miközben felháborodunk ezen az alantas riporton”, ne felejtsük el, hogy a hajléktalanság léte az, ami a legsúlyosabb kegyetlenség, és nem az, ahogyan beszélünk róla.  

A rendszerváltás utáni kormányok két évtizedet töltöttek azzal, hogy a hajléktalanság érdemi szociálpolitikai és lakáspolitikai kezelése helyett vagy tömegszállásokban tárolják a hajléktalan embereket vagy hagyják őket az utcán halálra fagyni – miközben százmilliárdokkal támogatták a felső jövedelmi és vagyoni rétegek lakásépítését és lakásvásárlását (és gázfogyasztását). Ez egészült ki 2010 után a hajléktalan emberek hatósági üldözését lehetővé tévő jogszabályok sorával. Most pedig ott tartunk, hogy miközben egy közpénzből megvásárolt televízió csatorna alantas, gondolattalan riporttal kelti a gyűlöletet a legszegényebb emberek ellen, a hajléktalanság büntethetősége alkotmányos szintre emelt alapelv, az illetékes kormánytag szerint a hajléktalan emberek azért élnek fedél nélkül, mert így kívánják, és ismét százmillárdokat költ majd az állam egy olyan lakásprogramra, amiből a leginkább rászorulók biztosan kimaradnak.

Pedig nagyon fontos lenne, hogy végre komolyan vegyük azt a problémát, hogy emberek élnek az utcán. Akár azért, mert nincs férőhely, akár azért, mert a körülmények miatt nem akarnak vagy nem tudnak bemenni a szállóra, esetleg azért, mert olyan dolgok történtek velük, ami miatt segítségre lenne szükségük lenne (amit a túlterhelt, alulfízetett szociális munkásoktól nem tud megkapni).

Ha a magyar államnak volna tisztességes szociálpolitikája és lakáspolitikája, akkor senkinek nem kellene az utcán élnie. Ebben kellene előre lépni! Hogy méltó lakhatáshoz jussanak az emberek! A szociális bérlakás-hálózat bővítése, egy tisztességes színvonalú, országos lakásfenntartási támogatás bevezetése, az adósságkezelési szolgáltatás elérhetővé tétele minden településen, az elhelyezés nélküli kilakoltatások tilalma, az „Elsőként lakhatás” megközelítés terjesztése, az utcai szociális munka minőségi és mennyiségi fejlesztése - ezek mind olyan javaslatok, amelyekre a magyar költségvetésnek volna pénze, és amelyekkel már rövidtávon is jelentős eredményeket lehetne elérni a hajléktalanság csökkentésében.

Bízunk benne, hogy idővel lehetőség nyílik ezeknek a társadalompolitikai változásoknak a megvalósítására. Biztatónak találjuk ugyanis, hogy egy olyan (korábban szinte mindennapos) riport, ami az aluljárókban lévő „bűzzel és mocsokkal” azonosítja a hajléktalan embereket, ma már ilyen felháborodást vált ki a közvélemény (és ezen belül  is: más újságírók és szerkesztőségek) részéről.

Végül, felszólítjuk a TV2 fenti riportban bűnrészes alkalmazottait, hogy kérjenek bocsánatot a hajléktalan emberektől. Amíg ez nem történik meg, addig mi a magunk részéről bojkottáljuk a TV2 „Tények” c. műsorát, és erre biztatunk minden jóérzésű embert.

Az Utcajogász rövid időn belül meg fogja tenni a rendelkezésre álló jogi lépéseket a gyűlöletkeltő "riport" ügyében, amelyekről részletes tájékoztatást nyújtunk majd.

Fotó: Palotás Ágnes

2016.11.09. 15:36 • 49 komment Címkék: média köztér

A bejegyzés trackback címe:

http://avarosmindenkie.blog.hu/api/trackback/id/tr9111945437

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.09. 16:11:22

Nem tudom, egy fideSSes szennyadótól miért vártok mást.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2016.11.10. 08:10:03

Libsikém, te hány hajléktalant fogadtál ma már be?

CyberPunK 2016.11.10. 09:06:52

Aki szerint normális dolog az, hogy húgytócsák között kell keresztülmennie napont tízezreknek, aki szerint ezeknek a tízezreknek a riport után alakult csak ki a gyűlölet ezek ellen, az hülye.

andd1234 2016.11.10. 09:07:34

Egymás csesztetése helyett idézzük fel, kik okolhatók a jelen helyzet kialakulásához! Elsősorban Orbán Viktor, akinek fontosabbb

andd1234 2016.11.10. 09:19:26

Egymás csesztetése helyett idézzük fel, kik a felelősek a jelen helyzet kialakulásához! Elsősorban Orbán Viktor, akinek fontosabb Andy Vajna adócsalási menekült ,szerencselovag, mint a magyar lecsúszottak, akiknek ezek szerint nem miniszterelnöke, Balogh Zoltán Embertelenügyi Miniszter, mellékfoglalkozása farizeus, és azok, akik még a csekély szociális juttatásokat is ellopják! A feladatot a civil emberekre tolják, bár Iványi Gábor egyházát, aki ennek a munkának élharcosa volt, megszüntették! Szeretném a kormány tagjait kukákban guberálni, a sarkon kéregetni látni, s tűrniük az emberek megvetését!

Sir Galahad 2016.11.10. 09:19:43

A riporttól függetlenül 2 fontos kérdést kellene tisztázni, és ezeket a szerző is feszegeti. 1: járható út-e, hogy az állam építsen bérlakást mindenkinek, akinek nincs saját lakása, sőt még a bérleti díjat is finanszírozza? Fel kellene mérni ennek a költségeit, de szerintem ez nem megy. 2: igaz-e, amit sokan állítanak, hogy a szállókon van elég hely, csak a hajléktalanok nem mennek be, mert ott nem lehet inni? Akkor tudunk érdemben előre lépni, ha ezeket tisztáztuk.

CyberPunK 2016.11.10. 09:30:52

@Sir Galahad: Nem, egy fontos kérdés van: ha a hajléktalanok nagyobb része képes tisztán élni, meg nem maga alá húgyozni, illetve penetráns szarszagot árasztani, akkor a maradék aluljárós sszardarabok miért nem, és ez kinek a hibája.

Az embereknek nem a hajléktalanokkal van bajuk általánosan, hanem a büdös, igénytelen, agresszív, folyton részeg szardarabokkal. Ezt kéne egyszer végre felfogni.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.10. 09:34:21

@CyberPunK: szerinted az normális, amit az elvtárSSaid csinálnak. Szerintem meg az lenne normális, ha a nyomorultakat is emberszámba vennék. Főleg a firkászok és az üldözött keresztények. (merugye az a keresztényi szeretet is csak addig tart, míg óbégatni kell, hogy mennyire üldözik őket. Utána lehet nyíltan gyűlölni a másikat, pusztán a vallása, anyagi/szociális helyzete, szexuális preferenciái stb. miatt)

CyberPunK 2016.11.10. 09:39:05

@Hóhér az utolsó barátod: Olvass, értelmezz és hagyd az elvtársazást a francba. 1x éve is ugyanez volt a helyzet, most is az. Ezekkel semmit se lehet kezdeni, ezeknek megfelel ez az állapot. Nagyon sok van, aki próbál emberként élni, és látszik is rajta, hogy odafigyel magára. Ezek nem.

Baromi kíváncsi lennék arra, hogy ha adnánk egy lakást egy ilyen csürhe alá, akkor mi történne velük.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.10. 09:46:43

@CyberPunK: tudod, az a "büdös, igénytelen, részeg szardarab" is ember. Velük még fotósként sem volt konfliktusom, ami nem mondható el a fideSSes és jobbikos csürhéről.
És a többség nem lustaságból van ott. Alkoholista? Vajon miért? Te meddig bírnád pia nélkül, teljes reménytelenségben és kiszolgáltatottságban az utcán?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.10. 09:48:02

@CyberPunK: veled mi lesz, ha 50+ évesen utcára kerülsz betegen?

Sir Galahad 2016.11.10. 10:01:23

@CyberPunK: Tulajdonképpen a második kérdés ugyanerről szól.

CyberPunK 2016.11.10. 10:11:25

@Hóhér az utolsó barátod: Látszik, hogy csak fröcsögsz és nem jársza arra, nem csak 50+-os emberek vannak. Ellenben találkozom 50+-osokkal, akik nem ilyen állapotban vannak, pedig évek óta az utcán élnek.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.10. 10:52:51

@CyberPunK: nem mondtam, hogy csak ilyenek vannak. De a többség ilyen. Hogy benned 0 empátia... Nos ez jól látszik, senki sem tehet róla, max te.

CyberPunK 2016.11.10. 10:56:57

@Hóhér az utolsó barátod: De, van bennem empátia. Viszont én meg nem akarok semmilyen fertőzést elkapni, se a hányás határán lenni, ha átmegyek köztük, vagy felszáll egy ilyen a BKV-ra. Sokat várok el?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.10. 11:01:59

@CyberPunK: és akkor az a megoldás, hogy még bele is rúgsz ezekbe a szerencsétlenekbe? Legalább magadnak ne hazudj!

CyberPunK 2016.11.10. 11:08:03

@Hóhér az utolsó barátod: Oké, mi a megoldás szerinted? Mert a hatósági üldözés nem megoldás állítólag, pedig akkor egy időre eltűntek, a szállóra meg nem akarnak bemenni.

Szerinted ez a megoldás: "Szerintem meg az lenne normális, ha a nyomorultakat is emberszámba vennék. "

Ez min javítana? Ettől miért lennének kevésbé büdösek, kevésbé agresszívak?

gyurmicsek 2016.11.10. 11:11:42

Én a helyükben lemennék a Felcsúti kisvasútra héderelni, ott van elég hely :)

Kaflin 2016.11.10. 12:12:44

@Sir Galahad: második kérdésedre válaszolva: igaz. Az utcai szociális munkások rendszeresen felkeresik a szabadban éjszakázókat, felajánlják a lehetőséget, autóval be is vinnék őket, mégsem mennek. Már hidegek az éjjelek, a krízisszállón mégis alig vannak, pedig lenne vacsora, tea, tiszta ruha, fürdési lehetőség, értékmegőrzés, csomagok biztonságos tárolása. Ittasan is bejöhetnek, a tüdőszűrő lelet hiánya sem akadály, hisz most életmentésről van szó.
A lábadozóban már cigit is kap az, akinek nincs, hogy ne menjen ki. Kimegy.

Kaflin 2016.11.10. 12:20:23

@Hóhér az utolsó barátod: hidd el, a vajna előtti időkben is ugyan ilyen legalja riportokat adtak le ebben a témában. A tényszerű, elfogulatlan tudósításokat, riportokat sosem ismerték.

fénycsepp 2016.11.10. 13:04:37

A TV2 nem BBC, de sajnos a királyi csatornák sem:(. Ahogy Kaflin írta, rengeteg ehhez hasonló, gusztustalan "riport" készült, "cikk" íródott. A hajléktalan problémát nem egyszerű megoldani, mert összetett. Ugy néz ki, hogy a magyar kormányok nem szeretnek ilyen problémákkal foglalkozni. Géza csöves nem egyik naprol a másikra lett az, es nem fog bemenni a szállásra, mert sérült a lelke. Egy sérült embertől hogy várjuk el, hogy racionálisan viselkedjen? A sérültseg egyik oka a a családi háttér. Ezt oldja meg valaki...

Ez a név már foglalt! 2016.11.10. 13:50:08

Egyrészt a TV2 riportja pontosan a riportalanyok szintjén van, hányadék.

Másrészt attól, hogy valaki hajléktalan, attól még nem lesz automatikusan sajnálni való és\vagy jó ember. A hajléktalanok közt is ugyanúgy vannak aljadék, rohadék, hányadék emberek, mint a nem hajléktalanok közt. Aki maga alá szarik, hugyozik, hányik, nem törődve a többi embertársával (beleértve a mellette fekvő többi hajléktalant is!) az egy aljadék, hányadék.

Az a hajléktalan viszont aki a körülményei ellenére próbál normális életkörülményeket teremteni magának, "neadjisten" kimászni a helyzetből, azokat sajnálni és támogatni kell. Ők egyébként nem látszanak a videóriportban, mivel nem az aluljáróban laknak, hanem a szállókon, vagy egyéb normálisabb helyen, pl saját maguk által épített kunyhókban.

Ami szintén undorító, amikor az önkormányzatok, az ilyen kunyhókat bontják el a hajléktalanok feje felől és persze nem biztosítanak nekik egyéb szálláslehetőséget. Na ezek ellen az intézkedések ellen lehet sőt kell is ájvékolni!

Nem egyszerű a kérdés ez tény, nem tudom mi a megoldás, de nem is dolgom, hogy megoldjam, azért fizetem azt a kib@szott sok adót, hogy a sok nagyokos megoldja ezt is...

Sir Galahad 2016.11.10. 13:58:21

@Kaflin: Ha mindez igaz, akkor miről beszélünk? Akkor aki kint van, az kint AKAR lenni, és legfeljebb akarata ellenére lehetne meleg helyre hurcolni, amit ugye nem lehet.

Kérdezem ezt az ide írogató hajléktalan-pártiaktól is...

Mérnork 2016.11.10. 14:20:16

"nem fog bemenni a szállásra, mert sérült a lelke"
Egyem azt a csöpp kis sérült lelkét. Szóval semmi gond, sérült a kis lelkecskéje, akkor már nyugodtan fetrenghet az aluljáróban tökrészegen, maga alá szarva-hugyozva, ordíthat, mint a sakál, mi meg szépen viseljük el, hisz a mi lelkünk szlárd ám, mint a kőszikla. ;-)))

Kaflin 2016.11.10. 14:40:47

@Sir Galahad: igen, nekem ez a tapasztalatom.
De fontos tudni, hogy a hajléktalanok többsége igénybe veszi az ellátások valamelyikét. Az utcán élők a kemény mag, ők kb. 10%. Viszont ők vannak a kirakatban, rajtuk keresztül ítélik meg az egész hajléktalan kérdéskört, az őket ellátó intézmények, az ott dolgozók munkáját. Ami nem szerencsés.

micsoda? 2016.11.10. 14:50:23

Támogatom.Szerintem is kérjen bocsánatot a TV2.

Márk_Márk 2016.11.10. 15:03:53

Hát tényleg kurvára felháborító, ha PC-skedés helyett bemutatják a valóságot, hogy maguk alá szaró-hugyozó tahókkal vannak tele az aluljárók, akiket ki kéne onnan paterolni a picsába, mert aki arra jár, elhányja magát, és mivel semmi keresnivalójuk nincs ott.
Meg hogy elmondják róluk, hogy undorítóan büdösek és nem fürödnek, pedig lehetőség lenne rá. Ingyen.

Szerintem a hozzátok hasonló idióták kérjenek bocsánatot a TV2-től ebben az ügyben.

Márk_Márk 2016.11.10. 15:05:01

Ja, egyébként Trump is többek közt azért nyert, mert a választási ígéretei közt az egyik leghangsúlyosabb az volt, hogy véget vet ennek az agyatlan PC-skedésnek, ami most Amerikában zajlik, hogy semmit nem lehet a nevén nevezni, mert pár hozzátok hasonló fasz azonnal megsértődik rajta.

Márk_Márk 2016.11.10. 15:05:51

@Hóhér az utolsó barátod:
Seggfejkém, veletek ellentétben ő nem is pattog amiatt, hogy de szörnyű volt ez a riport.

s 2016.11.10. 15:06:38

@Hóhér az utolsó barátod: "Te meddig bírnád pia nélkül, teljes reménytelenségben és kiszolgáltatottságban az utcán?"

Igazad van, ez alkat kérdése is. Ha én hajléktalan lennék, a legfontosabb célom az lenne, hogy ne legyek állástalan is. Megpróbálnék valamelyik cimboránál ellakni pénzért, vagy több hozzám hasonlóval együtt kibérelni egy lakát. Akát ötöd- vagy hatodmagammal is. A munkahelyen nem nézik, honnan jöttél. Legyél ápolt, tiszta, gondozott és józan. Ha a jövedelem megmarad, akkor abból valahogy lassan újra lehet építeni egy egzisztenciát. Kurva nehéz, de nem lehetetlen. Ha az állás is odalett, akkor onnan gyakorlatilag nincs visszaút. Soha nem tudsz már többé lakásban élni, ebből következően munkád sem lesz már többé. Marad a pia és a magad alá szarás, mert akkor már úgyis mindegy. Ezeken az embereken kell segíteni, mert innen magától már senki nem kel fel.

s 2016.11.10. 15:08:41

@CyberPunK: orbánnak mondjad. Neki lenne pénze, de elkúrja stadionokra.

s 2016.11.10. 15:10:06

@gyurmicsek: 9999999999999999999999 pont. Az adható maximális 10-ből. :-)

Márk_Márk 2016.11.10. 15:16:28

@andd1234:
Ja, Orbán Viktor, nyilván.
Mert korábban nem ez volt a helyzet, mi?
Van elég vaj Orbán fején, ami nem az ő sara, azt ne kenjük már rá.
Amióta ez a kormány van, épült kb. 2000 hajléktalan-férőhely Budapesten. Szóval lehetne hova menni az aluljárókból. Csak hát ott nem lehet bemenni részegen, meg nem lehet piát bevinni sem.

@Sir Galahad:
Az 1. pontodhoz:
Minek. A hajléktalanok eladnák piáért vagy tönkrezúznák. Másrészt a viselkedésük ott sem lenne más, nem lehet élni mellettük.
(Arról nem is beszélve, hogy pár agyatlan faszfej jogvédő akkor meg azért pattogna, hogy hajléktalantelepeket hoznak létre. Ezeken ugyanis nem a megoldás a fontos, hanem az, hogy a folytonos szájtépéssel a saját létjogosultságukat igazolják, és ebből egészen jól megéljenek.)

@Hóhér az utolsó barátod:
Aki képes úgy élni, hogy folyton maga alá szarik-hugyozik, az nem ember, sőt, még nem is állat, mert ilyet az állat sem tesz. Úgy kellene velük bánni, mint a növényekkel. Pl. akaruk ellenére bevinni őket, megfürdetni, és kibaszni az aluljárókból.
Az ez ellen tiltakozó agyatlan fasz jogvédőket meg pofán baszni gumibottal, amíg meg nem tanulják, hol a helyük.

Márk_Márk 2016.11.10. 15:19:21

@s:
"Marad a pia és a magad alá szarás"
Hát neked se túl sok agyad lehet.
A kettő ugyanis nem jár együtt, aki iszik, azok többsége sem szarik-hugyozik maga alá. Sőt, a hajléktalanok nagy része sem, és nem is azokról volt szó, hanem azokról, akik igen. Aki erre képes, az menthetetlen, be kell zárni valami menhelyre, akarata ellenére.

Sir Galahad 2016.11.10. 15:27:33

@Kaflin: 10 százalék ilyen meg mindig lesz, attól tartok...

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.10. 15:33:07

A ballib szarháziak minnél több hajléktalant mutatnak az aluljárókban annál hatásosabb a bérrettegő kampányuk.

Minden hajléktalannak van hely hajléktalan szálláson.

Civil szerevezetek bátorítják, a hajléktalanokat, hogy szarjanak az aluljárókba, ne menjenek el a hajléktalan szállásra.

Soroséknak úgy jó, ha az utcán élnek, és lehet őket mutogatni.

És a tetves ballib bloggerek is ezt pártolják.

Menjenek hajléktalanszállásra, és éljenek emberhez méltó életet, és hagyjanak másokat is saját életterükben, ne szarjanak aluljárókban, és mások erkélye alá.

Ez a normális emberi elvárás !

Nem kellene a hajléktalnokat a bérrettegés kellékeivé lealacsonytani !

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.10. 15:34:35

@Márk_Márk:

Budapesten jelenleg kétszer annyi a hajléktalan szálláspk száma, mint a ballib elkúrók alatt volt, és kb fele annyian fagynak meg.

De erről kussolnak a hajléktalanokat az utcára rángató ballib szarháziak !

Ballib cenzúrázók réme 18 2016.11.10. 15:47:27

@Kaflin: @Sir Galahad:

Az utcán élő keménymag, a 10% miatt, akik aluljáróban szarnak hozták meg a törvényt, hogy ne lehessen életvitelszerűen az aluljárókban élni.

Ezt a minden emberi normának, a hajléktalanoknak, és ott áthaladóknak egyaránt hasznos törvényt bombázták szét, a bloggerhez hasonló jogvédők.

Kaflin 2016.11.10. 16:57:54

A bulinegyedek is rommá vannak pisálva, és nem telik el úgy hét, hogy ne látnék utcán vizelő férfiakat. Az, hogy ezt a jelenséget (aluljárók mocska) a közgondolkodás a hajléktalanokkal kapcsolja össze, a megoldást is megnehezíti.
A szabad ürítkezés szigorú tiltása és szankcionálása kellene, mindenhol, akkor is ha egy hipszer vagy öltönyös csinálja. Talán ebben a formában nem sérülnek a szabad lakhatáshoz való jogok, így nem lenne mibe belekötni...

Ritkov Halo 2016.11.10. 19:21:44

@enpera: Találj ki valami újat, büdös gyökér. Ezt már elsütötötted a migránsoknál is.
Akkor többen is kérdezték, hogy oké, migránsok nem, de segítesz-e a hajléktalanoknak? Adsz-e pénzt Tűzoltó utcai gyermekrák klinikának? Adtál-e már vért valaha? Azóta sem válaszoltál sem Te, sem a többi pondró haverod, habonypincsi!

Erkölcsileg pont ugyanúgy a saját vizeletedben fetrengő hulla vagy, mint azok, akikre köpködsz. Csak azért, mert éppen ezt a leosztást kaptad a főnökségtől, kutyuska.

Ritkov Halo 2016.11.10. 19:23:52

@Kaflin: A bulinegyedet leginkább a bebombázott bulitúristák pisálják és hányják szét.

Ritkov Halo 2016.11.10. 19:24:42

@Ballib cenzúrázók réme 18:

Már akkor is hazudsz, amikor a space-t lenyomod.

Márk_Márk 2016.11.10. 20:13:54

@Ballib cenzúrázók réme 18:
Kétlem, hogy a ballibek rángatnák az utcára őket.

"kétszer annyi a hajléktalan szálláspk száma, mint a ballib elkúrók alatt volt"
Amennyiben az 5500 a 7500 kétszerese, akkor igen, amennyiben nem, akkor nem.

@Kaflin:
Tökéletesen igazad van, azokat büntetni kellene, mert ott meg 5 méterenként van kocsma, ahova bemehetne hugyozni.
Régen jártak is arra közteresek és büntettek is (és tudtak angolul...), mára valamiért feladták.
A nyilvános (ingyenes) vécék sem lennének hülyeség, de ami volt is, vagy zárva van, vagy valamilyen kocsma működik benne (az utcaszint alatt, valamilyen Ördöglófasz néven, pl. Nagykörút).

@Ritkov Halo:
Magyarán egyiket sem csinálod, de a pofádat jártatod ezerrel, mint a hozzád hasonló idióták, és utána még te vagy felháborodva, ha ezt szóvá teszik.
Gratulálok.

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.11. 08:23:53

@Márk_Márk: mit tudsz a maguk alá szaró, hugyozó emberekről, te rühes? Mert ugye még véletlenül sem lehetnek betegek?

Hóhér az utolsó barátod · http://internetszemete.blog.hu 2016.11.11. 08:26:18

@Márk_Márk: szerintem az nem ember, aki egy magadfajta, szociopata szarcsimbókot a világra szart. Meg az sem, aki az illetőt képes volt megkúrni(feltéve, hogy nem osztódással szaporodtok)

Ritkov Halo 2016.11.12. 09:55:14

@Márk_Márk: Húúúú, Te nagyonhülye... Remélem jól meg vagy fizetve a az éhbértrollkodkásért, mert ha meggyőződésből csinálod, akkor evolúciós zsákutca vagy.

Te biztosan tudod, hogy hányszor adtam vért életemben, és minden évben mennyi pénzt adok a Tűzoltó utcai gyermekklinikának, a Fóti Gyermekvárosnak és még két másik, általam preferált alapítványnak.